Moduł 1. Time for schoolModuł 2. My thingsModuł 3. Fun with friendsModuł 4. OutdoorsModuł 5. My bodyModuł 6. My familyModuł 7. My clothesModuł 8. FoodModuł 9. At homeModuł 10. At the farm

    Moduł 1. Time for school
    ze świetną dokładnością zna nazwy przyborów szkolnych: clock, door, board, window, desk, bin, cupboard. Potrafi wskazać te rzeczy w języku angielskim udzielając odpowiedzi na pytanie ‘What is it?’ stosując konstrukcję typu ‘It’s a clock.’ Zna i prawidłowo posługuje się podstawowymi nazwami kolorów (green, red, orange, yellow, grey, brown, purple, pink, blue, white, black), stosując przy tym wypowiedzi typu ‘It’s green.’zna nazwy przyborów szkolnych: clock, door, board, window, desk, bin, cupboard oraz potrafi poprawnie wskazać werbalnie nazwę tych rzeczy udzielając odpowiedzi na pytanie ‘What is it?’ za pomocą jednego wyrazu nie stosując przy tym całej konstrukcji typu ‘It’s a clock.’ Zna i prawidłowo posługuje się podstawowymi nazwami kolorów (green, red, orange, yellow, grey, brown, purple, pink, blue, white, black), nie zawsze stosując przy tym wypowiedzi typu ‘It’s green.’zna i potrafi wskazać nazwy przyborów szkolnych: clock, door, board, window, desk, bin, cupboard, odpowiadając na pytanie ‘What is it?’ za pomocą jednego wyrazu nie stosując przy tym całej konstrukcji typu ‘It’s a clock.’ Zna i w większości przypadków poprawnie posługuje się podstawowymi nazwami kolorów (green, red, orange, yellow, grey, brown, purple, pink, blue, white, black), nie zawsze stosując przy tym wypowiedzi typu ‘It’s green.’

    Moduł 2. My things
    bezbłędnie nazywa zabawki i przybory szkolne w języku angielskim (kite, teddy, boat, robot, board game, skipping rope, plane, ball, book, pencil, rubber, pen, bag, ruler) i odpowiada na pytanie ‘What is it?’, tworząc przy tym pełne zdania typu ‘It’s a doll.’ Potrafi wybrać ulubioną zabawkę udzielając odpowiedzi na pytanie ‘What is your favourite toy?’ za pomocą konstrukcji ‘It’s a …’. Dziecko bezbłędnie opisuje przynależność za pomocą konstrukcji ‘I’ve got…’, ‘I haven’t got…’ oraz form przymiotników dzierżawczych ‘my’ i ‘your’.poprawnie wskazuje zabawki i przybory szkolne w języku angielskim (kite, teddy, boat, robot, board game, skipping rope, plane, ball, book, pencil, rubber, pen, bag, ruler) nie zawsze używając formy pełnozdaniowej wypowiedzi typu ‘It a doll.’ Potrafi wybrać ulubioną zabawkę udzielając odpowiedzi na pytanie ‘What is your favourite toy?’ za pomocą konstrukcji ‘It’s a …’. Dziecko opisuje przynależność za pomocą konstrukcji ‘I’ve got…’, ‘I haven’t got…’ oraz form przymiotników dzierżawczych ‘my’ i ‘your’.wskazuje jednym wyrazem zabawki i przybory szkolne w języku angielskim (kite, teddy, boat, robot, board game, skipping rope, plane, ball, book, pencil, rubber, pen, bag, ruler) bez zastosowania formy pełnozdaniowej wypowiedzi typu ‘It a doll.’ Potrafi wybrać ulubioną zabawkę udzielając odpowiedzi na pytanie ‘What is your favourite toy?’ za pomocą konstrukcji ‘It’s a …’. Dziecko rozpoznaje konstrukcje ‘I’ve got…’ i ‘I haven’t got…’ oraz formy ‘my’ i ‘your’, ale często myli ich użycie i potrzebuje pomocy przy formułowaniu pełnych zdań.

    Moduł 3. Fun with friends
    z dokładnością określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). Potrafi również bezbłędnie wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’.dobrze określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). W większości sytuacji potrafi wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’.zazwyczaj dobrze określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). W większości sytuacji potrafi wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’. Czasami jednak odpowiedzi ucznia mogą być ograniczone do zastosowania form ‘Yes” lub ‘No’.

    Moduł 4. Outdoors
    z dokładnością określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). Potrafi również bezbłędnie wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’.dobrze określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). W większości sytuacji potrafi wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’.zazwyczaj dobrze określa nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym (play basketball, read, dance, climb, play football, play tennis, sing, draw, run, jump, catch, talk, swim, fly). W większości sytuacji potrafi wypowiedzieć się na temat swoich umiejętności stosując sformułowania typu ‘I can sing/I can’t sing.’ jako odpowiedź na pytanie ‘Can you sing?’. Czasami jednak odpowiedzi ucznia mogą być ograniczone do zastosowania form ‘Yes” lub ‘No’.

    Moduł 5. My body
    w bardzo dobrym stopniu zna nazwy części ciała ludzi (face, hand, arms, eyes, mouth, body, legs, feet) oraz zwierząt (ears, nose, tail, head, wings, beak) w języku angielskim. Bezbłędnie stosuje przy tym konstrukcje typu ‘This is my…/These are my…’. Perfekcyjnie również opisuje zwierzęta konstrukcją ‘It’s got…’.wykazuje się dobrą znajomością nazw części ciała ludzi (face, hand, arms, eyes, mouth, body, legs, feet) oraz zwierząt (ears, nose, tail, head, wings, beak) w języku angielskim. Dziecko zna konstrukcje ‘'This is my…’ i ‘These are my…’ i stosuje je poprawnie w większości przypadków, choć czasami potrzebuje przypomnienia, szczególnie przy formie liczby mnogiej. Potrafi opisywać zwierzęta, używając konstrukcji ’It’s got…’, ale czasem zapomina o pełnej formie zdania lub potrzebuje wsparcia.prawidłowo wskazuje nazwy nazwy części ciała ludzi (face, hand, arms, eyes, mouth, body, legs, feet) oraz zwierząt (ears, nose, tail, head, wings, beak) w języku angielskim. Dziecko rozumie konstrukcje ‘This is my…’ i ‘These are my…’, ale często myli ich użycie w odniesieniu do liczby pojedynczej i mnogiej. W konstrukcji ‘It’s got…’ często pomija część zdania lub stosuje ją nieregularnie i wymaga pomocy, aby poprawnie opisać cechy zwierząt.

    Moduł 6. My family
    znakomicie zna nazewnictwo członków rodziny w języku angielskim – dad, mum, uncle, aunt, grandpa, grandma, sister, brother. Potrafi bezbłędnie nazwać i opisać osoby z rodziny używając przymiotników: happy, sad, thirsty, hot, cold, hungry, np. ‘She is happy.’ Świetnie rozróżnia i potrafi stosować formy zaimków osobowych w 3. osobie liczny pojedynczej – ‘he’ oraz ‘she’.w dobrym stopniu opanowało nazewnictwo członków rodziny w języku angielskim – dad, mum, uncle, aunt, grandpa, grandma, sister, brother. Najczęściej bezbłędnie potrafi nazwać i opisać osoby z rodziny używając przymiotników: happy, sad, thirsty, hot, cold, hungry, np. ‘She is happy.’ Dobrze rozróżnia i potrafi stosować formy zaimków osobowych w 3. osobie liczny pojedynczej – ‘he’ oraz ‘she’.reaguje niewerbalnie na nazwy członków rodziny w języku angielskim – dad, mum, uncle, aunt, grandpa, grandma, sister, brother, wskazując je poprawnie podczas zabawy, jednak miewa trudności z własną produkcją tego słownictwa w języku angielskim. Z pomocą nauczyciela potrafi opisać osoby z rodziny używając przymiotników: happy, sad, thirsty, hot, cold, hungry, np. ‘She is happy.’ Zazwyczaj rozróżnia i potrafi stosować formy zaimków osobowych w 3. osobie liczny pojedynczej – ‘he’ oraz ‘she’.

    Moduł 7. My clothes
    z dokładnością wskazuje nazwy podstawowych części ubioru w języku angielskim (skirt, jacket, trousers, T-shirt, socks, cap, hat, shoes). Potrafi również określić przynależność części garderoby stosując formy przymiotników dzierżawczych ‘his’ i ‘her’ oraz opisać je za pomocą przymiotników: long, short, old, new, beautiful, colourful. Wykazuje się bardzo dobrą znajomością zaimków względnych ‘this, that, these, those’.wskazuje nazwy podstawowych części ubioru w języku angielskim (skirt, jacket, trousers, T-shirt, socks, cap, hat, shoes). Używa przymiotników dzierżawczych ‘his’ oraz ‘her’, ale zdarza się, że stosuje je niepoprawnie. Potrafi opisać części garderoby za pomocą przymiotników (np. long, short, old, new), jednak wymaga przypomnienia przy bardziej złożonych wyrażeniach, takich jak ‘beautiful’ czy ‘colourful’. Rozróżnia zaimki ‘this, that, these, those’, ale czasem myli ich zastosowanie.wskazuje nazwy podstawowych części ubioru w języku angielskim (skirt, jacket, trousers, T-shirt, socks, cap, hat, shoes). Stosuje przymiotniki dzierżawcze ‘his’ oraz ‘her’ nieregularnie, często je myląc. Przy opisie ubrań używa jedynie prostych przymiotników, takich jak ‘long’ czy ‘short’ i rzadko stosuje bardziej złożone przymiotniki. Ma trudności z prawidłowym rozróżnianiem i stosowaniem zaimków 'this, that, these, those'.

    Moduł 8. Food
    biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – bananas, pears, apples, kiwis, oranges, mangoes, grapes, strawberries, pizza, soup, noodles, salad, juice, ice cream. Potrafi je nazwać za pomocą konstrukcji ‘It’s a banana’ oraz umie precyzyjnie określić swoje preferencje stosując odpowiednią formę czasownika ‘like‘ (lubić), np. ‘I like bananas’ lub ‘I don’t like bananas’. Bezbłędnie buduje pytania typu ‘Can I have some…, please?’posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z jedzeniem – bananas, pears, apples, kiwis, oranges, mangoes, grapes, strawberries, pizza, soup, noodles, salad, juice, ice cream. Potrafi je nazwać za pomocą konstrukcji ‘It’s a banana’ oraz umie określić swoje preferencje stosując odpowiednią formę czasownika ‘like‘ (lubić), np. ‘I like bananas’ lub ‘I don’t like bananas’. W dobrym stopniu buduje pytania typu ‘Can I have some…, please?’posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z jedzeniem – bananas, pears, apples, kiwis, oranges, mangoes, grapes, strawberries, pizza, soup, noodles, salad, juice, ice cream. Potrafi je nazwać za pomocą konstrukcji ‘It’s a banana’ jednak miewa problemy z określeniem swoich preferencji z zastosowaniem odpowiedniej formy czasownika ‘like‘ (lubić), np. ‘I like bananas’ lub ‘I don’t like bananas’. Miewa trudności z budowaniem pytania typu ‘Can I have some…, please?’

    Moduł 9. At home
    wykazuje się biegłą znajomością nazw pomieszczeń i mebli w języku angielskim – bedroom, upstairs, bathroom, living room, dining room, downstairs, kitchen, garden, wardrobe, bed, mirror, bookcase, wall, floor. Bezbłędnie rozróżnia zaimki miejsca: in, on, under w zdaniach i pytaniach typu ‘Is he/she is in the…?’ oraz ‘It’s on the…’.zadowalająco zna nazwy pomieszczeń w języku angielskim – bedroom, upstairs, bathroom, living room, dining room, downstairs, kitchen, garden, wardrobe, bed, mirror, bookcase, wall, floor. Prawie zawsze bezbłędnie rozróżnia zaimki miejsca: in, next to, on, under w zdaniach i pytaniach typu ‘Is he/she is in the…?’ oraz ‘It’s on the…’.zna nazwy pomieszczeń w języku angielskim – bedroom, upstairs, bathroom, living room, dining room, downstairs, kitchen, garden, wardrobe, bed, mirror, bookcase, wall, floor. Rozróżnia zaimki miejsca: in, next to, on, under popełniając przy tym okazjonalne błędy w zdaniach i pytaniach typu ‘Is he/she is in the…?’ oraz ‘It’s on the…’.

    Moduł 10. At the farm
    w bardzo dobrym stopniu zna nazwy zwierząt hodowlanych w języku angielskim (cow, horse, goat, chicken, sheep, bird, donkey, mouse). Z dokładnością opisuje te zwierzęta używając przymiotników: small, big, dirty, noisy, quiet, clean oraz rozróżnia formy liczby pojedynczej i mnogiej w swoich wypowiedziach. Bezbłędnie stosuje przy tym konstrukcje typu ‘Are they clean? Yes, they are./No, they aren’t’.wykazuje się znajomością nazw zwierząt hodowlanych w języku angielskim (cow, horse, goat, chicken, sheep, bird, donkey, mouse). Dobrze opisuje te zwierzęta używając przymiotników: small, big, dirty, noisy, quiet, clean oraz rozróżnia formy liczby pojedynczej i mnogiej w swoich wypowiedziach. Popełnia przy tym okazjonalne pomyłki w stosowaniu konstrukcji typu ‘Are they clean? Yes, they are./No, they aren’t’.prawidłowo wskazuje nazwy zwierząt hodowlanych w języku angielskim (cow, horse, goat, chicken, sheep, bird, donkey, mouse), jednak miewa problemy z opisem tych zwierząt za pomocą przymiotników: small, big, dirty, noisy, quiet, clean. Popełnia błędy w stosowaniu konstrukcji typu ‘Are they clean? Yes, they are./No, they aren’t’.


    Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela.

    Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.










      Moduł 1. Time for schoolModuł 2. Meal timeModuł 3. Wild animalsModuł 4. My favourite thingsModuł 5. Around townModuł 6. At the weekendModuł 7. My dayModuł 8. My talentsModuł 9. My homeModuł 10. Days out

      Moduł 1. Time for school
      ze świetną dokładnością zna nazwy przyborów szkolnych: dictionary, pencil case, water bottle, lunch box, glue stick, folder, scissors, pencil sharpener, tracksuit, trainers, sports bag, football boots, shoes, football shirt. Potrafi wskazać przynależność rzeczy w języku angielskim za pomocą odpowiedniej formy czasownika ‘have got’ (mieć) w zdaniach, przeczeniach i pytaniach. Bezbłędnie stosuje przymiotniki dzierżawcze ‘our’ i ‘their’.zna nazwy przyborów szkolnych: dictionary, pencil case, water bottle, lunch box, glue stick, folder, scissors, pencil sharpener, tracksuit, trainers, sports bag, football boots, shoes, football shirt oraz potrafi prawie zawsze poprawnie wskazać werbalnie przynależność rzeczy w języku angielskim za pomocą odpowiedniej formy czasownika ‘have got’ (mieć) w zdaniach, przeczeniach i pytaniach. Bardzo dobrze stosuje przymiotniki dzierżawcze ‘our’ i ‘their’.zna i potrafi wskazać nazwy przyborów szkolnych: dictionary, pencil case, water bottle, lunch box, glue stick, folder, scissors, pencil sharpener, tracksuit, trainers, sports bag, football boots, shoes, football shirt, z pomocą nauczyciela potrafi określić przynależność rzeczy w języku angielskim za pomocą odpowiedniej formy czasownika ‘have got’ (mieć) w zdaniach, przeczeniach i pytaniach. Stosuje przymiotniki dzierżawcze ‘our’ i ‘their’ popełniając okazjonalne pomyłki.

      Moduł 2. Meal time
      biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – cereal, chips, rice, chicken, meatballs, biscuits, yogurt, sandwiches, potatoes, peas, carrots, peppers, cucumbers, beans. Zna również nazwy posiłków: breakfast, lunch oraz dinner. Potrafi poprawnie zastosować twierdzenia, pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple w liczbie pojedynczej w kontekście spożywania posiłków, np. ‘Do you have a banana for breakfast? I have a banana for breakfast.’posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z jedzeniem – cereal, chips, rice, chicken, meatballs, biscuits, yogurt, sandwiches, potatoes, peas, carrots, peppers, cucumbers, beans. Zna również nazwy posiłków: breakfast, lunch oraz dinner. Zazwyczaj potrafi poprawnie zastosować twierdzenia, pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple w liczbie pojedynczej w kontekście spożywania posiłków, np. ‘Do you have a banana for breakfast? I have a banana for breakfast.’posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z jedzeniem – cereal, chips, rice, chicken, meatballs, biscuits, yogurt, sandwiches, potatoes, peas, carrots, peppers, cucumbers, beans. Zna również nazwy posiłków: breakfast, lunch oraz dinner. Poprawne zastosowanie formy twierdzenia, pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple w liczbie pojedynczej w kontekście spożywania posiłków, np. ‘Do you have a banana for breakfast? I have a banana for breakfast.’, może sprawiać problemy.

      Moduł 3. Wild animals
      w bardzo dobrym stopniu zna nazwy dzikich zwierząt i ich pożywienia w języku angielskim (giraffe, zebra, elephant, monkey, hippo, dolphin, tiger, penguin, grass, leaves, insects, meat, nuts, seeds). Z dokładnością opisuje miejsca występowania i jedzenie zwierząt w czasie Present Simple w formie liczby mnogiej, np. ‘Do giraffes live on land? Yes, they do’ oraz ‘What do giraffes eat? They eat grass.’wykazuje się znajomością nazw dzikich zwierząt i ich pożywienia w języku angielskim (giraffe, zebra, elephant, monkey, hippo, dolphin, tiger, penguin, grass, leaves, insects, meat, nuts, seeds). Dobrze opisuje miejsca występowania i jedzenie zwierząt w czasie Present Simple w formie liczby mnogiej, np. ‘Do giraffes live on land? Yes, they do’ oraz ‘What do giraffes eat? They eat grass.’prawidłowo wskazuje nazwy dzikich zwierząt i ich pożywienia w języku angielskim (giraffe, zebra, elephant, monkey, hippo, dolphin, tiger, penguin, grass, leaves, insects, meat, nuts, seeds), jednak miewa problemy ze stworzeniem poprawnego opisu miejsca występowania i jedzenia zwierząt w czasie Present Simple w formie liczby mnogiej, np. ‘Do giraffes live on land? Yes, they do’ oraz ‘What do giraffes eat? They eat grass.’

      Moduł 4. My favourite things
      w bardzo dobrym stopniu zna nazwy rzeczy osobistych (video game, guitar, bracelet, poster, helicopter, watch, trophy, puppet, hoodie, jeans, coat, sandals, boots, pyjamas) w języku angielskim. Perfekcyjnie potrafi określić przynależność za pomocą konstrukcji typu wykorzystującej zaimki dzierżawcze ‘Whose watch is it? It’s mine.’ Z dokładnością opisuje ubiór z zastosowaniem formy Present Continuous, np. ‘What are you wearing? I’m wearing a T-shirt.’wykazuje się znajomością nazw rzeczy osobistych (video game, guitar, bracelet, poster, helicopter, watch, trophy, puppet, hoodie, jeans, coat, sandals, boots, pyjamas). W dobrym stopniu potrafi określić przynależność za pomocą konstrukcji typu wykorzystującej zaimki dzierżawcze ‘Whose watch is it? It’s mine.’ oraz opisuje ubiór z zastosowaniem formy Present Continuous, np. ‘What are you wearing? I’m wearing a T-shirt.’prawidłowo wskazuje nazwy rzeczy osobistych (video game, guitar, bracelet, poster, helicopter, watch, trophy, puppet, hoodie, jeans, coat, sandals, boots, pyjamas) w języku angielskim. Nie zawsze poprawnie potrafi określić przynależność za pomocą konstrukcji typu wykorzystującej zaimki dzierżawcze ‘Whose watch is it? It’s mine.’ Z mniejszą dokładnością opisuje ubiór z zastosowaniem formy Present Continuous, np. ‘What are you wearing? I’m wearing a T-shirt.’

      Moduł 5. Around town
      w bardzo dobrym stopniu zna nazwy miejsc w mieście (hospital, hotel, supermarket, toy shop, school, police station, park, bus stop) oraz środków transportu (car, van, lorry, motorbike, train, bike) w języku angielskim. W swoich wypowiedziach bardzo dobrze operuje formą twierdzącą, pytającą i przeczącą ‘There is…/There are…’ w odniesieniu do opisu okolicy. Bezbłędnie rozróżnia zaimki miejsca: in front of, next to, behind, between w zdaniach i pytaniach typu ‘Where is the…?’ oraz ‘It’s next to the…’.wykazuje się dobrą znajomością nazw miejsc w mieście (hospital, hotel, supermarket, toy shop, school, police station, park, bus stop) oraz środków transportu (car, van, lorry, motorbike, train, bike) w języku angielskim. Dziecko zna i prawie zawsze dobrze operuje w swoich wypowiedziach formą twierdzącą, pytającą i przeczącą ‘There is…/There are…’ w odniesieniu do opisu okolicy. Dobrze rozróżnia zaimki miejsca: in front of, next to, behind, between w zdaniach i pytaniach typu ‘Where is the…?’ oraz ‘It’s next to the…’.prawidłowo wskazuje nazwy miejsc w mieście (hospital, hotel, supermarket, toy shop, school, police station, park, bus stop) oraz środków transportu (car, van, lorry, motorbike, train, bike) w języku angielskim. Dziecko rozumie konstrukcje ‘There is…/There are…’ w odniesieniu do opisu okolicy, ale często myli ich użycie w odniesieniu do liczby pojedynczej i mnogiej. Rozróżnia zaimki miejsca: in front of, next to, behind, between w zdaniach i pytaniach typu ‘Where is the…?’ oraz ‘It’s next to the…’., jednak trudność sprawia samodzielne budowanie takich wypowiedzi.

      Moduł 6. At the weekend
      znakomicie zna nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym w języku angielskim – play badminton, play ice hockey, play table tennis, play Frisbee, play tag, play hide and seek, play chess, play dominoes, listen to music, watch TV, play with friends, read comics, do judo, fly a kite. Potrafi bezbłędnie opisać wykonywaną w chwili mówienia czynność w czasie Present Continuous w liczbie pojedynczej i mnogiej, np. ‘What is he doing? He is listening to music.’w dobrym stopniu opanowało nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym w języku angielskim – play badminton, play ice hockey, play table tennis, play Frisbee, play tag, play hide and seek, play chess, play dominoes, listen to music, watch TV, play with friends, read comics, do judo, fly a kite. W większości przypadków potrafi bezbłędnie opisać wykonywaną w chwili mówienia czynność w czasie Present Continuous w liczbie pojedynczej i mnogiej, np. ‘What is he doing? He is listening to music.’w dobrym stopniu opanowało nazwy czynności wykonywanych w czasie wolnym w języku angielskim – play badminton, play ice hockey, play table tennis, play Frisbee, play tag, play hide and seek, play chess, play dominoes, listen to music, watch TV, play with friends, read comics, do judo, fly a kite. Czasami jednak myli czasowniki główne w wyżej podanych wyrażeniach. Zazwyczaj opisuje wykonywaną w chwili mówienia czynność w czasie Present Continuous w liczbie pojedynczej i mnogiej, np. ‘What is he doing? He is listening to music.’ Problem może stanowić poprawne zastosowanie czasownika ‘to be’ lub dodanie odpowiedniej końcówki.

      Moduł 7. My day
      z dokładnością wskazuje nazwy codziennych czynności wraz z godziną lub dniem jej wykonywania – have a shower, go to bed, get up, brush my teeth, get dressed, do my homework, brush my hair, go to school. Odpowiednio stosuje przy tym odmianę czasowników w formie gramatycznej Present Simple, np. ‘When does he get up? He gets up at seven o’clock.’zna nazwy codziennych czynności wraz z godziną lub dniem jej wykonywania – have a shower, go to bed, get up, brush my teeth, get dressed, do my homework, brush my hair, go to school. W swoich wypowiedziach na ogół stosuje odmianę czasowników w formie gramatycznej Present Simple, np. ‘When does he get up? He gets up at seven o’clock.’ Popełnia przy tym drobne pomyłki tworząc zdania w 3. osobie liczby pojedynczej – czasami zapomina o dodaniu końcówki ‘-s’ do czasownika.w zadowalającym stopniu opanowało nazwy codziennych czynności wraz z godziną lub dniem jej wykonywania – have a shower, go to bed, get up, brush my teeth, get dressed, do my homework, brush my hair, go to school. W swoich wypowiedziach podejmuje próby zastosowania formy gramatycznej Present Simple, np. ‘When does he get up? He gets up at seven o’clock.’ Popełnia przy tym pomyłki tworząc zdania w 3. osobie liczby pojedynczej – zapomina o dodaniu końcówki ‘-s’ do czasownika.

      Moduł 8. My talents
      biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z czynnościami na placu zabaw oraz zainteresowaniami – skateboard, ride a bike, hop, rollerblade, throw, kick, bounce, skip, bake cupcakes, paint pictures, play the keyboard, act, juggle, do gymnastics. Wykazuje się wyróżniającą się umiejętnością opisu upodobań oraz stopnia jej zaawansowania za pomocą imiesłowu czasu teraźniejszego, np. ‘I like riding a bike. I’m good at baking cupcakes.’w dobrym stopniu posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z czynnościami na placu zabaw oraz zainteresowaniami – skateboard, ride a bike, hop, rollerblade, throw, kick, bounce, skip, bake cupcakes, paint pictures, play the keyboard, act, juggle, do gymnastics. Wykazuje się dobrą umiejętnością opisu upodobań oraz stopnia jej zaawansowania za pomocą imiesłowu czasu teraźniejszego, np. ‘I like riding a bike. I’m good at baking cupcakes.’posiada podstawowy zasób słownictwa z tematyki związanej z czynnościami na placu zabaw oraz zainteresowaniami – skateboard, ride a bike, hop, rollerblade, throw, kick, bounce, skip, bake cupcakes, paint pictures, play the keyboard, act, juggle, do gymnastics. Umie opisać swoje upodobania oraz stopień ich zaawansowania za pomocą imiesłowu czasu teraźniejszego, np. ‘I like riding a bike. I’m good at baking cupcakes.’ Czasami jednak pomija końcówkę ‘-ing’.

      Moduł 9. My home
      wykazuje się biegłą znajomością nazw wyposażenia domu w języku angielskim – curtains, painting, vase, shelf, armchair, rug, coffee table, fireplace, plate, glass, jug, knife, fork, spoon. Bezbłędnie określa położenie tych rzeczy w pomieszczeniu za pomocą konstrukcji typu ‘There is a picture on the wall.’ i porównuje przedmioty wyposażenia kuchni wykorzystując przymiotniki w stopniu wyższym, np. ‘The blue fork is longer than the yellow fork.’zadowalająco zna nazwy wyposażenia domu w języku angielskim – curtains, painting, vase, shelf, armchair, rug, coffee table, fireplace, plate, glass, jug, knife, fork, spoon. Prawie zawsze bezbłędnie określa położenie tych rzeczy w pomieszczeniu za pomocą konstrukcji typu ‘There is a picture on the wall.’ i porównuje przedmioty wyposażenia kuchni wykorzystując przymiotniki w stopniu wyższym, np. ‘The blue fork is longer than the yellow fork.’zna nazwy wyposażenia domu w języku angielskim – curtains, painting, vase, shelf, armchair, rug, coffee table, fireplace, plate, glass, jug, knife, fork, spoon. Popełniając drobne pomyłki opisuje położenie tych rzeczy w pomieszczeniu za pomocą konstrukcji typu ‘There is a picture on the wall.’ i porównuje przedmioty wyposażenia kuchni wykorzystując przymiotniki w stopniu wyższym, np. ‘The blue fork is longer than the yellow fork.’

      Moduł 10. Days out
      w bardzo dobrym stopniu zna nazwy miejsc wypoczynkowych: wildlife park, swimming pool, adventure playground, castle, skate park, funfair, cafe, bowling alley, oraz przymiotników opisujących pogodę: sunny, rainy, windy, snowy, cloudy, foggy. Wspaniale opisuje również minione doświadczenia i pogodę używając konstrukcji typu ‘I was at the funfair. It was sunny.’wykazuje się dobrą znajomością nazw miejsc wypoczynkowych: wildlife park, swimming pool, adventure playground, castle, skate park, funfair, cafe, bowling alley, oraz przymiotników opisujących pogodę: sunny, rainy, windy, snowy, cloudy, foggy. W dobrym stopniu opisuje również minione doświadczenia i pogodę używając konstrukcji typu ‘I was at the funfair. It was sunny.’prawidłowo wskazuje nazwy miejsc wypoczynkowych: wildlife park, swimming pool, adventure playground, castle, skate park, funfair, cafe, bowling alley, oraz przymiotników opisujących pogodę: sunny, rainy, windy, snowy, cloudy, foggy. Opisując minione doświadczenia i pogodę za pomocą konstrukcji typu ‘I was at the funfair. It was sunny.’ miewa problemy z zastosowaniem formy przeszłej czasownika ‘to be’.


      Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela.

      Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.










        Moduł 1. Our friendsModuł 2. In the cityModuł 3. Our busy worldModuł 4. Let’s exploreModuł 5. Healthy livingModuł 6. In the kitchenModuł 7. Family lifeModuł 8. Our historyModuł 9. School lifeModuł 10.Holiday plans

        Moduł 1. Our friends
        ze świetną dokładnością wygląd osoby skupiając się na jej włosach i twarzy. W wypowiedziach w bardzo dobrym stopniu stosuje następujące wyrażenia: dark hair, fair hair, short hair, curly hair, straight hair, freckles, glasses, long hair, brave, strong, young, tall, fast, funny. Poprawnie odmienia czasownik ‘have got’ (mieć) oraz przymiotniki w stopniu najwyższym, tworzy przy tym wypowiedzi typu ‘He’s got short hair. He is the strongest.’bardzo dobrze opisuje wygląd osoby skupiając się na jej włosach i twarzy. W wypowiedziach w dobrym stopniu stosuje następujące wyrażenia: dark hair, fair hair, short hair, curly hair, straight hair, freckles, glasses, long hair, brave, strong, young, tall, fast, funny. Najczęściej poprawnie odmienia czasownik ‘have got’ (mieć) oraz przymiotniki w stopniu najwyższym, tworzy przy tym wypowiedzi typu ‘He’s got short hair. He is the strongest.’dobrze opisuje wygląd osoby skupiając się na jej włosach i twarzy. W wypowiedziach w dobrym stopniu stosuje następujące wyrażenia: dark hair, fair hair, short hair, curly hair, straight hair, freckles, glasses, long hair, brave, strong, young, tall, fast, funny. Najczęściej poprawnie stara się odmieniać czasownik ‘have got’ (mieć) oraz przymiotniki w stopniu najwyższym, tworzy przy tym wypowiedzi typu ‘He’s got short hair. He is the strongest.’, lecz popełnia przy tym drobne błędy.

        Moduł 2. In the city
        perfekcyjnie opisuje czynności w chwili ich mówienia za pomocą formy Present Continuous. Biegle posługuje się przy tym zasobem słownictwa z tematyki związanej z miejscami użytku publicznego oraz czynnościami które można tam wykonywać – shopping centre, restaurant, library, statiom, university, sports centre, museum, cinema, go shopping, catch a train, watch a film, meet friends, take photos, have a meal. Tworzy wypowiedzi typu ‘Where are you going? I’m not going to the museum. I’m going to the cinema.’posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z miejscami użytku publicznego oraz czynnościami, które można tam wykonywać – shopping centre, restaurant, library, statiom, university, sports centre, museum, cinema, go shopping, catch a train, watch a film, meet friends, take photos, have a meal. Zazwyczaj potrafi poprawnie opisać czynności w chwili ich mówienia za pomocą formy Present Continuous. Tworzy przy tym wypowiedzi typu ‘Where are you going? I’m not going to the museum. I’m going to the cinema.’posiada podstawowy zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z miejscami użytku publicznego oraz czynnościami, które można tam wykonywać – shopping centre, restaurant, library, statiom, university, sports centre, museum, cinema, go shopping, catch a train, watch a film, meet friends, take photos, have a meal. Poprawne zastosowanie formy Present Continuous do tworzenia wypowiedzi typu ‘Where are you going? I’m not going to the museum. I’m going to the cinema.’ może sprawiać problemy, gdyż omijana jest końcówka ‘-ing’ bądź czasownik ‘to be’.

        Moduł 3. Our busy world
        w bardzo dobrym stopniu zna nazwy zawodów i obowiązków z nich wynikających: pilot, scientist, ambulance driver, doctor, vet, chef, sports coach, shop assistant, help people, sell things, work outside, work with animals, drive, cook food. Z dokładnością opisuje wykonywane w pracy czynności w czasie Present Simple oraz plany na przyszłość zawodową z wykorzystaniem spójnika ‘because’, np. ‘I want to be a chef because I want to cook food.’wykazuje się znajomością nazw zawodów i obowiązków z nich wynikających: pilot, scientist, ambulance driver, doctor, vet, chef, sports coach, shop assistant, help people, sell things, work outside, work with animals, drive, cook food. Dobrze opisuje wykonywane w pracy czynności w czasie Present Simple oraz plany na przyszłość zawodową z wykorzystaniem spójnika ‘because’, np. ‘I want to be a chef because I want to cook food.’prawidłowo wskazuje nazwy zawodów i obowiązków z nich wynikających: pilot, scientist, ambulance driver, doctor, vet, chef, sports coach, shop assistant, help people, sell things, work outside, work with animals, drive, cook food, jednak miewa problemy ze stworzeniem poprawnego opisu wykonywanych w pracy czynności w czasie Present Simple oraz planów na przyszłość zawodową z wykorzystaniem spójnika ‘because’, np. ‘I want to be a chef because I want to cook food.’

        Moduł 4. Let’s explore
        posiada szeroki zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: rock, forest, bridge, path, river, car park, waterfall, picnic area. Ponadto w bardzo wysokim stopniu opanowało przymiotniki z danej tematyki: wide, narrow, steep, flat, huge, muddy. Poznane słownictwo z łatwością wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia, np. ‘It was sunny. There was a bridge. I could walk on the flat rocks.’posiada zadowalający zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: rock, forest, bridge, path, river, car park, waterfall, picnic area. Ponadto w dobrym stopniu opanowało przymiotniki z danej tematyki: wide, narrow, steep, flat, huge, muddy. Poznane słownictwo zazwyczaj bezbłędnie wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia, np. ‘It was sunny. There was a bridge. I could walk on the flat rocks.’posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: rock, forest, bridge, path, river, car park, waterfall, picnic area. Ponadto dziecko opanowało przymiotniki z danej tematyki: wide, narrow, steep, flat, huge, muddy. Poznane słownictwo wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia, np. ‘It was sunny. There was a bridge. I could walk on the flat rocks.’ z popełnianiem drobnych pomyłek.

        Moduł 5. Healthy living
        umiejętnie opisuje rutynowe czynności w czasie Present Simple oraz wykorzystuje przy tym odpowiednie przysłówki częstotliwości, np ‘How often do you play outside? I often play outside with my friends.’ W swoich zdaniach wyróżnia się również znajomością następującego słownictwa na wysokim poziomie: drink water, eat vegetables, eat fruit, play outside, do exercise, go to bed early, go to the dentist, wash your hands, go swimming, go fishing, play video games, play volleyball, do karate, do art.sprawnie opisuje rutynowe czynności w czasie Present Simple oraz wykorzystuje przy tym odpowiednie przysłówki częstotliwości, np ‘How often do you play outside? I often play outside with my friends.’ W swoich zdaniach wykazuje również znajomość następującego słownictwa na wysokim poziomie: drink water, eat vegetables, eat fruit, play outside, do exercise, go to bed early, go to the dentist, wash your hands, go swimming, go fishing, play video games, play volleyball, do karate, do art.zazwyczaj prawidłowo opisuje rutynowe czynności w czasie Present Simple oraz wykorzystuje przy tym odpowiednie przysłówki częstotliwości, np ‘How often do you play outside? I often play outside with my friends.’ W swoich zdaniach podejmuje próby zastosowania następującego słownictwa na wysokim poziomie: drink water, eat vegetables, eat fruit, play outside, do exercise, go to bed early, go to the dentist, wash your hands, go swimming, go fishing, play video games, play volleyball, do karate, do art.

        Moduł 6. In the kitchen
        biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – mushrooms, flour, tomatoes, onions, butter, sugar, milk, chillies. Potrafi je nazwać i określić ilość produktu za pomocą konstrukcji ‘There is some sugar. There aren’t any tomatoes.’ Dziecko jest również biegłe w tworzeniu przepisu przygotowania posiłku w języku angielskim z wykorzystaniem czasowników (mix, pour, measure, add, chop, serve) oraz przysłówków sposobu.dobrze posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – mushrooms, flour, tomatoes, onions, butter, sugar, milk, chillies. Potrafi je nazwać i prawie zawsze dobrze określić ilość produktu za pomocą konstrukcji ‘There is some sugar. There aren’t any tomatoes.’ Dziecko jest również dobre w tworzeniu przepisu przygotowania posiłku w języku angielskim z wykorzystaniem czasowników (mix, pour, measure, add, chop, serve) oraz przysłówków sposobu.posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – mushrooms, flour, tomatoes, onions, butter, sugar, milk, chillies. Dobrze nazywa i zazwyczaj określa ilość produktu za pomocą konstrukcji ‘There is some sugar. There aren’t any tomatoes.’ Dziecko zapoznało się z tworzeniem przepisu przygotowania posiłku w języku angielskim z wykorzystaniem czasowników (mix, pour, measure, add, chop, serve) oraz przysłówków sposobu.

        Moduł 7. Family life
        idealnie wypowiada się na temat przygotowań do przyjęcia rodzinnego w czasie przeszłym Past Simple za pomocą czasowników regularnych: hoover the floor, wash the dishes, load the dishwasher, water the plants, clean my room, clear the table, cook the dinner, wash the car, invite guests, prepare food, tidy up, decorate, dress up, set the table. Produktem czego są wypowiedzi typu ‘I watered the plants. I had to set the table.’dobrze wypowiada się na temat przygotowań do przyjęcia rodzinnego w czasie przeszłym Past Simple za pomocą czasowników regularnych: hoover the floor, wash the dishes, load the dishwasher, water the plants, clean my room, clear the table, cook the dinner, wash the car, invite guests, prepare food, tidy up, decorate, dress up, set the table. Produktem czego są wypowiedzi typu ‘I watered the plants. I had to set the table.’ma trudności z wypowiadaniem się na temat przygotowań do przyjęcia rodzinnego w czasie przeszłym Past Simple za pomocą czasowników regularnych: hoover the floor, wash the dishes, load the dishwasher, water the plants, clean my room, clear the table, cook the dinner, wash the car, invite guests, prepare food, tidy up, decorate, dress up, set the table. Błędy pojawiają się w wypowiedziach typu ‘I watered the plants. I had to set the table.’ ze względu na nieodpowiednią odmianę czasowników regularnych.

        Moduł 8. Our history
        efektownie konstruuje opisy przeszłości w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników nieregularnych w czasie Past Simple. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi starocie oraz zabytki: helmet, cup, bowl, fan, lamp, phone, comb, coins, walls, gate, street, market square, theatre, town hall, np. ‘They wore helmets. Did they have streets? Yes, they did.’należycie konstruuje opisy przeszłości w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników nieregularnych w czasie Past Simple. Czasami jednak nie uwzględnia odmiany nieregularnej czasowników. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi starocie oraz zabytki: helmet, cup, bowl, fan, lamp, phone, comb, coins, walls, gate, street, market square, theatre, town hall, np. ‘They wore helmets. Did they have streets? Yes, they did.’konstruuje opisy przeszłości w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników nieregularnych w czasie Past Simple, jednak nie uwzględnia odmiany nieregularnej czasowników oraz miewa trudności z budowaniem pytań. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi starocie oraz zabytki: helmet, cup, bowl, fan, lamp, phone, comb, coins, walls, gate, street, market square, theatre, town hall, np. ‘They wore helmets. Did they have streets? Yes, they did.’

        Moduł 9. School life
        Dziecko odznacza się znajomością otoczenia szkolnego (music room, art room, IT room, canteen, corridor, staff room, gym, field) oraz zasad obowiązujących w szkole (listen in class, share, run inside, be kind, be on time, shout) w języku angielskim. W ramach tematu imponująco wypowiada się używając zaimków osobowych w formie dopełnienia oraz czasownika modalnego ‘must’ w sytuacji przywitania nowego ucznia, np. ‘Let’s ask her. We mustn’t shout.’Dziecko zna nazwy otoczenia szkolnego (music room, art room, IT room, canteen, corridor, staff room, gym, field) oraz zasady obowiązujących w szkole (listen in class, share, run inside, be kind, be on time, shout) w języku angielskim. W ramach tematu wypowiada się używając zaimków osobowych w formie dopełnienia oraz czasownika modalnego ‘must’ w sytuacji przywitania nowego ucznia, np. ‘Let’s ask her. We mustn’t shout.’Dziecko przyswoiło nazwy otoczenia szkolnego (music room, art room, IT room, canteen, corridor, staff room, gym, field) oraz zasady obowiązujących w szkole (listen in class, share, run inside, be kind, be on time, shout) w języku angielskim. W ramach tematu z pomocą nauczyciela wypowiada się używając zaimków osobowych w formie dopełnienia oraz czasownika modalnego ‘must’ w sytuacji przywitania nowego ucznia, np. ‘Let’s ask her. We mustn’t shout.’ W wypowiedziach mogą pojawić się pomyłki dotyczące form zaimków osobowych.

        Moduł 10. Holiday plans
        wyśmienicie opisuje przebieg planowanych wakacji z zastosowaniem formy ‘going to’ (mieć zamiar) oraz następującego słownictwa: have a barbecue, go hiking, go to the beach, see a show, go sightseeing, visit a castle, take a boat trip, go snorkeling, sun cream, towel, backpack, raincoat, swimsuit, camera. Powstają wypowiedzi typu ‘I’m going to go snorkelling. Are you going to take a towel? Yes, I am.’odpowiednio do sytuacji opisuje przebieg planowanych wakacji z zastosowaniem formy ‘going to’ (mieć zamiar) oraz następującego słownictwa: have a barbecue, go hiking, go to the beach, see a show, go sightseeing, visit a castle, take a boat trip, go snorkeling, sun cream, towel, backpack, raincoat, swimsuit, camera. Powstają wypowiedzi typu ‘I’m going to go snorkelling. Are you going to take a towel? Yes, I am.’podejmuje samodzielne próby opisu przebiegu planowanych wakacji z zastosowaniem formy ‘going to’ (mieć zamiar) oraz następującego słownictwa: have a barbecue, go hiking, go to the beach, see a show, go sightseeing, visit a castle, take a boat trip, go snorkeling, sun cream, towel, backpack, raincoat, swimsuit, camera. Ze wsparciem lektora powstają wypowiedzi typu ‘I’m going to go snorkelling. Are you going to take a towel? Yes, I am.’


        Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela.

        Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.










          Moduł 1. Wild animalsModuł 2. Fun at homeModuł 3. My week at schoolModuł 4. AttractionsModuł 5. Our communityModuł 6. Future travelModuł 7. Making musicModuł 8. The world of gamesModuł 9. Aches and painsModuł 10. Exciting adventures

          Moduł 1. Wild animals
          ze świetną dokładnością opisuje zwierzęta (eagle, butterfly, sloth, toucan, giant tortoise, lion, cheetah, beaver, sailfish, octopus) oraz czynności przez nich wykonywane (roar, sleep, stretch, leap, chew, dive, crawl, make a nest). W wypowiedziach w bardzo dobrym stopniu stosuje przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym, np. ‘A cheetah is faster than a giant tortoise. The giant tortoise is the slowest. The cheetah runs faster than a giant tortoise.’bardzo dobrze opisuje zwierzęta (eagle, butterfly, sloth, toucan, giant tortoise, lion, cheetah, beaver, sailfish, octopus) oraz czynności przez nich wykonywane (roar, sleep, stretch, leap, chew, dive, crawl, make a nest). W wypowiedziach najczęściej poprawnie stosuje przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym, np. ‘A cheetah is faster than a giant tortoise. The giant tortoise is the slowest. The cheetah runs faster than a giant tortoise.’dobrze opisuje zwierzęta (eagle, butterfly, sloth, toucan, giant tortoise, lion, cheetah, beaver, sailfish, octopus) oraz czynności przez nich wykonywane (roar, sleep, stretch, leap, chew, dive, crawl, make a nest). Stara się odmieniać przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym, np. ‘A cheetah is faster than a giant tortoise. The giant tortoise is the slowest. The cheetah runs faster than a giant tortoise.’ Czasami myli jednak formy przymiotników i przysłówków, np. ‘slow-slowly’.

          Moduł 2. Fun at home
          perfekcyjnie opisuje czynności wykonywane w czasie wolnym (send messages, make lemonade, make a card, go for a walk, do a puzzle, have a party, make a model, make a bracelet) w formie Present Simple oraz Present Continuous uwzględniając kontekst wypowiedzi. Tworzy wypowiedzi typu ‘He usually watches TV but he is making a model car now.’ Biegle posługuje się również zasobem słownictwa z tematyki związanej z rodzajami programów telewizyjnych (drama, chat show, comedy, game show, cartoon, sports programme). W wysokim stopniu rozróżnia zaimki względne (who, which, where).dobrze opisuje czynności wykonywane w czasie wolnym (send messages, make lemonade, make a card, go for a walk, do a puzzle, have a party, make a model, make a bracelet) w formie Present Simple oraz Present Continuous uwzględniając kontekst wypowiedzi. Tworzy wypowiedzi typu ‘He usually watches TV but he is making a model car now.’ Posługuje się również zasobem słownictwa z tematyki związanej z rodzajami programów telewizyjnych (drama, chat show, comedy, game show, cartoon, sports programme). Rozróżnia zaimki względne (who, which, where).miewa trudności opisując czynności wykonywane w czasie wolnym (send messages, make lemonade, make a card, go for a walk, do a puzzle, have a party, make a model, make a bracelet) w formie Present Simple oraz Present Continuous. Z pomocą tworzy wypowiedzi typu ‘He usually watches TV but he is making a model car now.’ Opanowało również słownictwo z tematyki związanej z rodzajami programów telewizyjnych (drama, chat show, comedy, game show, cartoon, sports programme). Nieprecyzyjnie rozróżnia zaimki względne (who, which, where).

          Moduł 3. My week at school
          w bardzo dobrym stopniu zna nazwy przedmiotów szkolnych: geography, history, maths, English, science, ICT, music, health, PE, art. Z dokładnością opisuje wykonywane w trakcie lekcji czynności (play an instrument, do an experiment, practise spelling, write a story, have breaktime, ask a question, do a project, correct a mistake) w czasie Past Simple, np. ‘Did you do an experiment in science? No, I didn’t. I painted a picture in art today.’wykazuje się znajomością nazw przedmiotów szkolnych: geography, history, maths, English, science, ICT, music, health, PE, art. Dobrze opisuje wykonywane w trakcie lekcji czynności (play an instrument, do an experiment, practise spelling, write a story, have breaktime, ask a question, do a project, correct a mistake) w czasie Past Simple, np. ‘Did you do an experiment in science? No, I didn’t. I painted a picture in art today.’prawidłowo wskazuje nazwy przedmiotów szkolnych: geography, history, maths, English, science, ICT, music, health, PE, art, jednak miewa problemy z samodzielnym stworzeniem poprawnego opisu wykonywanych w trakcie lekcji czynności (play an instrument, do an experiment, practise spelling, write a story, have breaktime, ask a question, do a project, correct a mistake) w czasie Past Simple, np. ‘Did you do an experiment in science? No, I didn’t. I painted a picture in art today.’

          Moduł 4. Attractions
          posiada szeroki zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: jellyfish, dinosaur, aquarium, natural history museum, roller coaster, theme park, artist, stadium, art gallery, concert, bookshop, gift shop, post office, badge, post card, key ring, guidebook, mug. Poznane słownictwo i konstrukcje z łatwością wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia oraz ich cel, np. ‘I went to the aquarium to see the beautiful jellyfish.’posiada zadowalający zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: jellyfish, dinosaur, aquarium, natural history museum, roller coaster, theme park, artist, stadium, art gallery, concert, bookshop, gift shop, post office, badge, post card, key ring, guidebook, mug. Poznane słownictwo i konstrukcje zazwyczaj bezbłędnie wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia oraz ich cel, np. ‘I went to the aquarium to see the beautiful jellyfish.’posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: jellyfish, dinosaur, aquarium, natural history museum, roller coaster, theme park, artist, stadium, art gallery, concert, bookshop, gift shop, post office, badge, postcard, key ring, guidebook, mug. Poznane słownictwo i konstrukcje wykorzystuje opisując przeszłe doświadczenia oraz ich cel, np. ‘I went to the aquarium to see the beautiful jellyfish.’ z popełnianiem drobnych pomyłek.

          Moduł 5. Our community
          w bardzo dobrym stopniu zna nazwy nazwy zawodów (barber, librarian, photographer, bake, waiter, journalist, nurse, firefighter, architect, mayor) i obowiązków z nich wynikających (use ovens, interview people, bring food, put out fires, take care of people, design houses, put away books, cut hair). Z dokładnością opisuje wykonywane w pracy czynności w czasie Past Simple i Past Continuous, np. ‘When he went into the library, the librarian was putting away books.’wykazuje się znajomością nazw zawodów (barber, librarian, photographer, bake, waiter, journalist, nurse, firefighter, architect, mayor) i obowiązków z nich wynikających (use ovens, interview people, bring food, put out fires, take care of people, design houses, put away books, cut hair). Dobrze opisuje wykonywane w pracy czynności w czasie Past Simple i Past Continuous, np. ‘When he went into the library, the librarian was putting away books.’prawidłowo wskazuje nazwy zawodów (barber, librarian, photographer, bake, waiter, journalist, nurse, firefighter, architect, mayor) i obowiązki z nich wynikających (use ovens, interview people, bring food, put out fires, take care of people, design houses, put away books, cut hair), jednak miewa problemy ze stworzeniem poprawnego opisu wykonywanych w pracy czynności w czasie Past Simple i Past Continuous, np. ‘When he went into the library, the librarian was putting away books.’

          Moduł 6. Future travel
          biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z futurystycznymi środkami transportu – spaceship, hoverboard, supersonic jet, monorail, high-speed train, jetpack, electric, self-driving, magnetic, flying. Potrafi je nazwać i określić kierunek ruchu (left, right, straight ahead, up, down, into, over, through) za pomocą konstrukcji Future Simple, np. ‘Will more people drive electric cars? Yes, they will. Will they fly up into the sky? No, they won’t.’dobrze posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z futurystycznymi środkami transportu – spaceship, hoverboard, supersonic jet, monorail, high-speed train, jetpack, electric, self-driving, magnetic, flying. Potrafi je nazwać i prawie zawsze dobrze określić kierunek ruchu (left, right, straight ahead, up, down, into, over, through) za pomocą konstrukcji Future Simple, np. ‘Will more people drive electric cars? Yes, they will. Will they fly up into the sky? No, they won’t.’posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z futurystycznymi środkami transportu – spaceship, hoverboard, supersonic jet, monorail, high-speed train, jetpack, electric, self-driving, magnetic, flying. Dobrze nazywa i zazwyczaj określa kierunek ruchu (left, right, straight ahead, up, down, into, over, through) za pomocą konstrukcji Future Simple, np. ‘Will more people drive electric cars? Yes, they will. Will they fly up into the sky? No, they won’t.’

          Moduł 7. Making music
          idealnie wypowiada się na temat instrumentów muzycznych (trumpet, saxophone, trombone, clarinet, violin, flute, recorder, piano, drum, tambourine) oraz materiału z którego są wykonane (gold, silver, glass, metal, plastic, brass, cardboard, rubber. Produktem czego są wypowiedzi typu z wyrażeniem ‘made of’, np. ‘A trumpet is made of brass.’ W wysokim stopniu opanowało również złożenia ‘some, any, every, no’ w odniesieniu do ludzi i rzeczy, np. ‘something, somebody’.dobrze wypowiada się na temat instrumentów muzycznych (trumpet, saxophone, trombone, clarinet, violin, flute, recorder, piano, drum, tambourine) oraz materiału z którego są wykonane (gold, silver, glass, metal, plastic, brass, cardboard, rubber. Produktem czego są wypowiedzi z wyrażeniem ‘made of’, np. ‘A trumpet is made of brass.’ W dobrym stopniu opanowało również złożenia ‘some, any, every, no’ w odniesieniu do ludzi i rzeczy, np. ‘something, somebody’.ma trudności z wypowiadaniem się na temat instrumentów muzycznych (trumpet, saxophone, trombone, clarinet, violin, flute, recorder, piano, drum, tambourine) oraz materiału z którego są wykonane (gold, silver, glass, metal, plastic, brass, cardboard, rubber. Produktem czego są wypowiedzi z wyrażeniem ‘made of’, np. ‘A trumpet is made of brass.’, w których czasami brakuje słówka ‘of’. Wprowadzone zostały również złożenia ‘some, any, every, no’ w odniesieniu do ludzi i rzeczy, np. ‘something, somebody’.

          Moduł 8. The world of games
          efektownie konstruuje opisy doświadczeń gamingowych w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników w czasie Present Perfect. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi technologie oraz czasownikami: monitor, speaker, keyboard, mouse, tablet, laptop, controller, computer, button, avatar, pick, hide, collect, move, keep, score, race, guess, np. ‘I’ve made an avatar. Have you scored in the game? Yes, I have.’należycie konstruuje opisy doświadczeń gamingowych w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników w czasie Present Perfect. Czasami jednak nie uwzględnia odmiany nieregularnej czasowników. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi technologie oraz czasownikami: monitor, speaker, keyboard, mouse, tablet, laptop, controller, computer, button, avatar, pick, hide, collect, move, keep, score, race, guess, np. ‘I’ve made an avatar. Have you scored in the game? Yes, I have.’konstruuje opisy doświadczeń gamingowych w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowej formy czasowników w czasie Present Perfect, jednak nie uwzględnia odmiany nieregularnej czasowników oraz miewa trudności z budowaniem pytań. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami opisującymi technologie oraz czasownikami: monitor, speaker, keyboard, mouse, tablet, laptop, controller, computer, button, avatar, pick, hide, collect, move, keep, score, race, guess, np. ‘I’ve made an avatar. Have you scored in the game? Yes, I have.’

          Moduł 9. Aches and pains
          odznacza się znajomością dolegliwości zdrowotnych i kontuzji (headache, earache, toothache, stomachache, backache, cold, fever, sore throat, cough, flew, burn, bruise, break, fall, hurt) w języku angielskim. W ramach tematu bezbłędnie udziela rad i ostrzeżeń używając czasowników modalnych ‘should’ oraz ‘might’, np. ‘You should see a doctor. You might have the flu.’zna nazwy dolegliwości zdrowotnych i kontuzji (headache, earache, toothache, stomachache, backache, cold, fever, sore throat, cough, flew, burn, bruise, break, fall, hurt) w języku angielskim. W ramach tematu udziela rad i ostrzeżeń używając czasowników modalnych ‘should’ oraz ‘might’, np. ‘You should see a doctor. You might have the flu.’przyswoiło nazwy dolegliwości zdrowotnych i kontuzji (headache, earache, toothache, stomachache, backache, cold, fever, sore throat, cough, flew, burn, bruise, break, fall, hurt) w języku angielskim. W ramach tematu z pomocą nauczyciela udziela rad i ostrzeżeń używając czasowników modalnych ‘should’ oraz ‘might’, np. ‘You should see a doctor. You might have the flu.’

          Moduł 10. Exciting adventures
          wyśmienicie opisuje doświadczenia wakacyjne z zastosowaniem form Present Perfect i Past Simple oraz następującego słownictwa: mountain, Northern Lights, safari, pyramid, journey, tour, cycle, turtle, sail, whale, go surfing, go horse riding, go skydiving, go snowboarding, go white-water rafting, go scuba diving, go rock climbing, go kayaking. Powstają bezbłędne wypowiedzi typu ‘Have you ever swum with turtles? I have never swum with turtles. I swam with turtles in June.’odpowiednio do sytuacji opisuje doświadczenia wakacyjne z zastosowaniem form Present Perfect i Past Simple oraz następującego słownictwa: mountain, Northern Lights, safari, pyramid, journey, tour, cycle, turtle, sail, whale, go surfing, go horse riding, go skydiving, go snowboarding, go white-water rafting, go scuba diving, go rock climbing, go kayaking. Powstają wypowiedzi typu ‘Have you ever swum with turtles? I have never swum with turtles. I swam with turtles in June.’podejmuje samodzielne próby opisu doświadczeń wakacyjnych z zastosowaniem form Present Perfect i Past Simple oraz następującego słownictwa: mountain, Northern Lights, safari, pyramid, journey, tour, cycle, turtle, sail, whale, go surfing, go horse riding, go skydiving, go snowboarding, go white-water rafting, go scuba diving, go rock climbing, go kayaking. Ze wskazówkami ze strony nauczyciela powstają wypowiedzi typu ‘Have you ever swum with turtles? I have never swum with turtles. I swam with turtles in June.’


          Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela.

          Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.










            Moduł 1. Travelling the cityModuł 2. The seasonsModuł 3. The environmentModuł 4. A trip to the theaterModuł 5. World foodModuł 6. Let’s connectModuł 7. In the countrysideModuł 8. A journey to spaceModuł 9. Life in the pastModuł 10. Helping our community

            Moduł 1. Travelling the city
            posiada szeroki zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: airport, motorway, city centre, fire station, petrol station, platform, cycle path, zebra crossing, traffic lights, road, travel agent’s, flight, passport, passenger, suitcase, ticket, leave, arrive. Poznane słownictwo i konstrukcje z łatwością wykorzystuje opisując doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I’ve lived in this city for two months. I’ve never forgotten my passport.’posiada zadowalający zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: airport, motorway, city centre, fire station, petrol station, platform, cycle path, zebra crossing, traffic lights, road, travel agent’s, flight, passport, passenger, suitcase, ticket, leave, arrive. Poznane słownictwo i konstrukcje zazwyczaj bezbłędnie wykorzystuje opisując doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I’ve lived in this city for two months. I’ve never forgotten my passport.’posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z podróżowaniem: airport, motorway, city centre, fire station, petrol station, platform, cycle path, zebra crossing, traffic lights, road, travel agent’s, flight, passport, passenger, suitcase, ticket, leave, arrive. Poznane słownictwo i konstrukcje wykorzystuje opisując doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I’ve lived in this city for two months. I’ve never forgotten my passport.’, popełniając drobne pomyłki.

            Moduł 2. The seasons
            perfekcyjnie opisuje prace sezonowe (pick fruit, sow seeds, grow vegetables, rake the leaves, shovel the snow, check the weather forecast) oraz pogodę (degrees Celsius, cool, warm, bright, icy, wet, dry, stormy). Perfekcyjnie tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym, np. ‘I’m going to sow some seeds after school. I will be tired.’ Biegle posługuje się również porównaniami z użyciem konstrukcji ‘as…as’ (taki… jak), np. ‘Today is as cold as yesterday.’dobrze opisuje prace sezonowe (pick fruit, sow seeds, grow vegetables, rake the leaves, shovel the snow, check the weather forecast) oraz pogodę (degrees Celsius, cool, warm, bright, icy, wet, dry, stormy). Tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym, np. ‘I’m going to sow some seeds after school. I will be tired.’ Posługuje się również porównaniami z użyciem konstrukcji ‘as…as’ (taki… jak), np. ‘Today is as cold as yesterday.’miewa trudności opisując prace sezonowe (pick fruit, sow seeds, grow vegetables, rake the leaves, shovel the snow, check the weather forecast) oraz pogodę (degrees Celsius, cool, warm, bright, icy, wet, dry, stormy). Z pomocą tworzy wypowiedzi w czasie przyszłym, np. ‘I’m going to sow some seeds after school. I will be tired.’ Nieprecyzyjnie posługuje się porównaniami z użyciem konstrukcji ‘as…as’ (taki… jak), np. ‘Today is as cold as yesterday.’

            Moduł 3. The environment
            w bardzo dobrym stopniu zna słownictwo z tematyki ochrona środowiska: plant a tree, reuse a shopping bag, pick up litter, turn off the tap, make an insect hotel, put plastic in the recycling bin, waste, repair, throw away, look after, pollution, electricity, leftovers, packaging, recycle, reduce, borrow, swap. Z dokładnością opisuje doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I have already picked up the litter.’wykazuje się znajomością słownictwa z tematyki ochrona środowiska: plant a tree, reuse a shopping bag, pick up litter, turn off the tap, make an insect hotel, put plastic in the recycling bin, waste, repair, throw away, look after, pollution, electricity, leftovers, packaging, recycle, reduce, borrow, swap. Dobrze opisuje doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I have already picked up the litter.’prawidłowo wskazuje słownictwo z tematyki ochrona środowiska: plant a tree, reuse a shopping bag, pick up litter, turn off the tap, make an insect hotel, put plastic in the recycling bin, waste, repair, throw away, look after, pollution, electricity, leftovers, packaging, recycle, reduce, borrow, swap, jednak miewa problemy z samodzielnym stworzeniem poprawnego opisu doświadczenia w czasie Present Perfect, np. ‘I have already picked up the litter.’

            Moduł 4. A trip to the theater
            ze świetną dokładnością opisuje elementy teatru (lights, curtain, actor, play, stage, audience, costume, script, make-up, character) oraz czynności związane z występowaniem w sztuce (cheer up, worry about, join in, calm down, try on, take off, look at, turn on). W swoich wypowiedziach w bardzo dobrym stopniu stosuje formy przeszłe Past Continuous oraz Past Simple, np. ‘We were watching the play when his phone rang.’bardzo dobrze opisuje elementy teatru (lights, curtain, actor, play, stage, audience, costume, script, make-up, character) oraz czynności związane z występowaniem w sztuce (cheer up, worry about, join in, calm down, try on, take off, look at, turn on). W swoich wypowiedziach w dobrym stopniu stosuje formy przeszłe Past Continuous oraz Past Simple, np. ‘We were watching the play when his phone rang.’dobrze opisuje elementy teatru (lights, curtain, actor, play, stage, audience, costume, script, make-up, character) oraz czynności związane z występowaniem w sztuce (cheer up, worry about, join in, calm down, try on, take off, look at, turn on).. Stara się stosować formy przeszłe Past Continuous oraz Past Simple, np. ‘We were watching the play when his phone rang.’ Czasami myli jednak kontekst występowania każdej z tych form.

            Moduł 5. World food
            biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – curry, burger, stew, taco, pie, sushi, spicy, delicious, burnt, raw, spring rolls, falafel, dumplings, spaghetti, couscous, hummus, fried rice, kebabs. Potrafi je nazwać i określić skład dania za pomocą strony biernej czasu teraźniejszego, np. ‘Curries are eaten in the UK. They are made of rice.’ Dziecko jest również biegłe w tworzeniu zdań w czasie przyszłym z czasownikami ‘hope, think, know’.dobrze posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – curry, burger, stew, taco, pie, sushi, spicy, delicious, burnt, raw, spring rolls, falafel, dumplings, spaghetti, couscous, hummus, fried rice, kebabs. Potrafi je nazwać i prawie zawsze dobrze określić skład dania za pomocą strony biernej czasu teraźniejszego, np. ‘Curries are eaten in the UK. They are made of rice.’ Dziecko jest również dobre w tworzeniu zdań w czasie przyszłym z czasownikami ‘hope, think, know’.posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej z jedzeniem – curry, burger, stew, taco, pie, sushi, spicy, delicious, burnt, raw, spring rolls, falafel, dumplings, spaghetti, couscous, hummus, fried rice, kebabs. Dobrze nazywa i zazwyczaj określa skład dania za pomocą strony biernej czasu teraźniejszego, np. ‘Curries are eaten in the UK. They are made of rice.’ Dziecko zapoznało się z tworzeniem zdań w czasie przyszłym z czasownikami ‘hope, think, know’.

            Moduł 6. Let’s connect
            efektownie konstruuje zdania warunkowe w języku angielskim - ‘If you click on the save icon, the computer saves your work.’ Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami i czasownikami opisującymi technologie: send an email, search the internet, click on an icon, print a document, make a video call, text a friend, upload, download, save, delete. Bezbłędnie opisuje wynalazki technologiczne (website, password, app, online, social media, selfie, headphone, emoji) w stronie biernej czasu przeszłego, np. ‘The internet was invented in 1983.’należycie konstruuje zdania warunkowe w języku angielskim - ‘If you click on the save icon, the computer saves your work.’ Czasami jednak nie uwzględnia poprawnej odmiany czasowników. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami i czasownikami opisującymi technologie: send an email, search the internet, click on an icon, print a document, make a video call, text a friend, upload, download, save, delete. Opisuje wynalazki technologiczne (website, password, app, online, social media, selfie, headphone, emoji) w stronie biernej czasu przeszłego, np. ‘The internet was invented in 1983.’konstruuje zdania warunkowe w języku angielskim - ‘If you click on the save icon, the computer saves your work.’, jednak nie uwzględnia poprawnej odmiany czasowników oraz miewa trudności z doborem czasów gramatycznych. Swoje wypowiedzi wzbogaca rzeczownikami i czasownikami opisującymi technologie: send an email, search the internet, click on an icon, print a document, make a video call, text a friend, upload, download, save, delete. Z pomocą nauczyciela opisuje wynalazki technologiczne (website, password, app, online, social media, selfie, headphone, emoji) w stronie biernej czasu przeszłego, np. ‘The internet was invented in 1983.’

            Moduł 7. In the countryside
            posiada szeroki zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: tent, sunglasses, sleeping bag, torch, whistle, charger, umbrella, gloves, pocket, belt, damage, follow, get lost, hike, hill, map, stream, wildlife. Poznane słownictwo z łatwością wykorzystuje opisując proces przygotowania do wycieczki z wykorzystaniem pierwszego okresu warunkowego oraz czasowników modalnych, np. ‘If it’s cold, I will need gloves. You have to bring a tent.’posiada zadowalający zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: tent, sunglasses, sleeping bag, torch, whistle, charger, umbrella, gloves, pocket, belt, damage, follow, get lost, hike, hill, map, stream, wildlife. Poznane słownictwo zazwyczaj bezbłędnie wykorzystuje opisując proces przygotowania do wycieczki z wykorzystaniem pierwszego okresu warunkowego oraz czasowników modalnych, np. ‘If it’s cold, I will need gloves. You have to bring a tent.’posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z naturą i plenerem: tent, sunglasses, sleeping bag, torch, whistle, charger, umbrella, gloves, pocket, belt, damage, follow, get lost, hike, hill, map, stream, wildlife. Poznane słownictwo wykorzystuje opisując proces przygotowania do wycieczki z wykorzystaniem pierwszego okresu warunkowego oraz czasowników modalnych, np. ‘If it’s cold, I will need gloves. You have to bring a tent.’ z popełnianiem drobnych pomyłek.

            Moduł 8. A journey to space
            efektownie konstruuje opisy podróży kosmicznych w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowych czasowników modalnych (may, might, could, must, can’t) oraz następującego słownictwa: moon, space station, astronaut, oxygen, Earth, space, planet, solar system, telescope, universe, crew, rocket, engine, fuel, gravity, launch, lend, orbit.należycie konstruuje opisy podróży kosmicznych w języku angielskim z zastosowaniem prawidłowych czasowników modalnych (may, might, could, must, can’t) oraz następującego słownictwa: moon, space station, astronaut, oxygen, Earth, space, planet, solar system, telescope, universe, crew, rocket, engine, fuel, gravity, launch, lend, orbit.konstruuje opisy podróży kosmicznych w języku angielskim z zastosowaniem czasowników modalnych (may, might, could, must, can’t) oraz następującego słownictwa: moon, space station, astronaut, oxygen, Earth, space, planet, solar system, telescope, universe, crew, rocket, engine, fuel, gravity, launch, lend, orbit. Czasami jednak myli zasady zastosowania czasowników modalnych w zależności od kontekstu.

            Moduł 9. Life in the past
            odznacza się konstruowaniem opisu przeszłości z ‘used to’, np. ‘People used to live in huts.’ stosując przy tym następujące środki leksykalne: stairs, horse and cart, smoke, hut, jewellery, purse, poor, rich, leather, straw. W ramach tematu bezbłędnie stosuje również słownictwo opisujące etapy życia (start school, study for an exam, go to university, get a job, leave home, get married, have children, retire). Precyzyjnie rozróżnia formy bezokoliczników ‘to-infinitive’ (to go) oraz ‘gerund’ (going).potrafi konstruować opis przeszłości z ‘used to’, np. ‘People used to live in huts.’ stosując przy tym następujące środki leksykalne: stairs, horse and cart, smoke, hut, jewellery, purse, poor, rich, leather, straw. W ramach tematu dobrze stosuje również słownictwo opisujące etapy życia (start school, study for an exam, go to university, get a job, leave home, get married, have children, retire). Rozróżnia formy bezokoliczników ‘to-infinitive’ (to go) oraz ‘gerund’ (going).miewa trudności z samodzielnym konstruowaniem opisu przeszłości z ‘used to’, np. ‘People used to live in huts.’ stosując przy tym następujące środki leksykalne: stairs, horse and cart, smoke, hut, jewellery, purse, poor, rich, leather, straw. W ramach tematu zazwyczaj stosuje słownictwo opisujące etapy życia (start school, study for an exam, go to university, get a job, leave home, get married, have children, retire). Z pomocą rozróżnia formy bezokoliczników ‘to-infinitive’ (to go) oraz ‘gerund’ (going).

            Moduł 10. Helping our community
            wyśmienicie opisuje organizację eventu sąsiedzkiego z zastosowaniem mowy zależnej, czasu Present Continuous oraz następującego słownictwa: surprised, bored, budy, frightened, excited, tired, light, heavy, chip, expensive, plan an event, make a banner, put up decoration, carry tables, build a stage, tell jokes, grill burgers, enter a fancy dress competition. Powstają bezbłędne wypowiedzi typu ‘We are going to build a stage. She said it was expensive.’odpowiednio do sytuacji opisuje organizację eventu sąsiedzkiego z zastosowaniem mowy zależnej, czasu Present Continuous oraz następującego słownictwa: surprised, bored, budy, frightened, excited, tired, light, heavy, chip, expensive, plan an event, make a banner, put up decoration, carry tables, build a stage, tell jokes, grill burgers, enter a fancy dress competition. Powstają wypowiedzi typu ‘We are going to build a stage. She said it was expensive.’podejmuje samodzielne próby opisu organizacji eventu sąsiedzkiego z zastosowaniem mowy zależnej, czasu Present Continuous oraz następującego słownictwa: surprised, bored, budy, frightened, excited, tired, light, heavy, chip, expensive, plan an event, make a banner, put up decoration, carry tables, build a stage, tell jokes, grill burgers, enter a fancy dress competition. Ze wskazówkami ze strony nauczyciela powstają wypowiedzi typu ‘We are going to build a stage. She said it was expensive.’


            Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela.

            Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.