7-10 WOW Orange Rok szkolny —Proszę wybrać opcję—2024/20252025/20262026/2027 Lektor Imię ucznia Nazwisko ucznia Kurs Poziom biegłości Email rodzica SŁOWNICTWO, GRAMATYKA I WYRAŻENIA: Moduł 1. Hello. His name is Steve.Moduł 2. At schoolModuł 3. Colours and patternsModuł 4. My houseModuł 5. Toys and transportModuł 6. My bodyModuł 7. Time to eat!Moduł 8. Forest animalsModuł 9. JobsModuł 10. Get dressed! Moduł 1. Hello. His name is Steve. w bardzo dobrym stopniu zna i używa podstawowych zwrotów grzecznościowych i pytań związanych z przedstawianiem się, np. „Hello, what’s your name?”, „My name is...”, a także potrafi zapytać i odpowiedzieć na pytania o inne osoby, np. „What’s her name?”, „Her name is...”. Prawidłowo stosuje zaimki my, your, her, his. Swobodnie posługuje się liczebnikami od 1 do 20 i potrafi poprawnie je wymienić lub wskazać na prośbę nauczyciela.posiada dobrą znajomość podstawowych zwrotów powitalnych i pytań o imię, np. „Hello, what’s your name?”, „My name is...”, ale czasem wymaga podpowiedzi przy formułowaniu pytań o inne osoby, np. „What’s her name?”. Poprawnie rozpoznaje i stosuje zaimki my, your, her, his, choć niekiedy je myli. Zna liczebniki od 1 do 20, jednak przy wyższych liczbach może się wahać lub potrzebować wsparcia.rozpoznaje i rozumie proste zwroty powitalne oraz pytania o imię, jednak samodzielne budowanie wypowiedzi, np. „My name is...” lub „Her name is...”, sprawia mu trudność. Często odpowiada pojedynczymi słowami lub gestami. Zaimki my, your, her, his są dla dziecka wyzwaniem i wymagają częstego modelowania. Liczebniki od 1 do 10 są znane, ale liczby od 11 do 20 sprawiają trudność i wymagają dodatkowych ćwiczeń. Moduł 2. At school biegle posługuje się zasobem słownictwa związanego z czynnościami wykonywanymi w klasie: speak, read, count, listen, write. Potrafi rozpoznawać oraz poprawnie używać tych czasowników w prostych poleceniach i wypowiedziach, np. „I’m writing.” lub „Read, please!”. Dziecko chętnie podejmuje próby samodzielnego formułowania wypowiedzi z użyciem poznanych czasowników i robi to w sposób poprawny i naturalny.posiada zasób wiedzy środków leksykalnych z tematyki związanej z czynnościami wykonywanymi w klasie: speak, read, count, listen, write. Zazwyczaj potrafi poprawnie zareagować na proste polecenia oraz stosować te czasowniki w krótkich wypowiedziach, np. „I’m writing.”, choć czasem wymaga podpowiedzi ze strony nauczyciela. Przy wsparciu potrafi samodzielnie budować proste komunikaty z użyciem poznanego słownictwa.posiada podstawową znajomość słownictwa związanego z czynnościami wykonywanymi w klasie: speak, read, count, listen, write. Rozumie proste polecenia z tymi czasownikami, ale samodzielne ich użycie w wypowiedziach sprawia trudność. Budowanie zdań, np. „I’m writing.”, często wymaga podpowiedzi i wsparcia nauczyciela. Dziecko potrzebuje systematycznych powtórzeń i dodatkowych ćwiczeń, by swobodnie operować tym zasobem językowym. Moduł 3. Colours and patterns w bardzo dobrym stopniu zna nazwy kolorów i wzorów w języku angielskim: pink, purple, orange, brown, grey oraz stripe(s), star(s), zigzag(s), line(s), spot(s). Swobodnie opisuje wygląd ubrań, tworząc poprawne i rozbudowane zdania, np. „It’s a purple T-shirt with orange stripes.”. Prawidłowo stosuje liczbę pojedynczą i mnogą oraz poprawnie łączy kolory z różnymi wzorami.wykazuje się znajomością nazw kolorów i wzorów w języku angielskim: pink, purple, orange, brown, grey oraz stripe(s), star(s), zigzag(s), line(s), spot(s). Potrafi opisać ubrania, używając poprawnych konstrukcji, np. „It’s a brown T-shirt with white spots.”, choć czasem popełnia drobne błędy, np. myląc liczbę pojedynczą i mnogą lub kolejność przymiotników. W większości przypadków poprawnie wskazuje wzory i łączy je z kolorami.prawidłowo rozpoznaje i nazywa niektóre kolory i wzory, takie jak: pink, purple, stripe(s), star(s), natomiast mniej znane słowa, np. zigzag(s), mogą sprawiać trudność. Tworzenie opisów ubrań jest dla dziecka wymagające — zdarza mu się omijać elementy zdania lub mieszać kolejność słów. Często potrzebuje dodatkowego wsparcia nauczyciela, aby poprawnie zastosować konstrukcje i włączyć poznane słownictwo do swoich wypowiedzi. Moduł 4. My house w bardzo dobrym stopniu zna nazwy pomieszczeń w domu: living room, kitchen, dining room, bathroom, bedroom, garden, basement, loft, shed, garage. Swobodnie tworzy zdania z konstrukcjami „There is…” i „There are…”, poprawnie stosując liczbę pojedynczą i mnogą. Bez trudu opisuje, co znajduje się w poszczególnych pomieszczeniach, np. „There is one kitchen in the house.”, „There are grey spots in the living room.”.wykazuje się dobrą znajomością nazw pomieszczeń: living room, kitchen, dining room, bathroom, bedroom, garden, basement, loft, shed, garage. Poprawnie buduje większość zdań z wykorzystaniem „There is…” i „There are…”, choć czasem myli liczbę pojedynczą i mnogą lub opuszcza elementy zdania. Z pomocą nauczyciela potrafi stworzyć opisy dotyczące zawartości poszczególnych pomieszczeń.rozpoznaje i prawidłowo wskazuje niektóre nazwy pomieszczeń: kitchen, bathroom, bedroom, jednak mniej znane słowa, takie jak loft czy shed, mogą sprawiać trudność. Tworzenie zdań z „There is…” i „There are…” sprawia mu trudność – dziecko często ogranicza się do pojedynczych słów lub gestów, zamiast pełnych wypowiedzi. Wymaga systematycznego wsparcia i modelowania poprawnych zdań w trakcie ćwiczeń. Moduł 5. Toys and transport doskonale zna i swobodnie używa nazw środków transportu takich jak: motorbike, bus, train, boat, plane, skateboard, in-line skates, bike, car, helicopter. Potrafi porównywać pojazdy, poprawnie tworząc zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym, np. faster, slower, bigger, smaller. Dziecko sprawnie buduje pełne, poprawne zdania opisujące różnice między pojazdami zarówno pod względem wielkości, jak i prędkości.zna większość nazw środków transportu, np. motorbike, bus, train, bike, car, helicopter, jednak przy niektórych, takich jak in-line skates czy skateboard, czasem potrzebuje podpowiedzi. Umie tworzyć proste porównania z użyciem przymiotników w stopniu wyższym, choć zdarza mu się pominąć końcówkę -er lub zmienić szyk zdania. Przy wsparciu nauczyciela potrafi opisać różnice między pojazdami.rozpoznaje tylko podstawowe środki transportu, np. car, bus, bike, plane, natomiast trudniejsze lub rzadziej używane słowa, takie jak helicopter czy in-line skates, są mu mniej znane. Tworzenie zdań porównawczych sprawia trudność – dziecko często ogranicza się do wskazania jednego słowa, np. faster lub bus, zamiast budowania pełnej wypowiedzi. Potrzebuje licznych podpowiedzi i modelowania przez nauczyciela, aby stopniowo rozwijać umiejętność opisywania i porównywania pojazdów. Moduł 6. My body potrafi poprawnie używać słownictwa związanego ze zmysłami i częściami ciała, takich jak tongue, ear, eye, nose, finger. Swobodnie tworzy zdania i odpowiada na pytania, np. „Can you smell it? Yes, I can smell it.” Potrafi również poprawnie przyporządkować zmysły do odpowiednich części ciała, np. I can hear with my ears. Dziecko pewnie stosuje czasowniki see, touch, hear, smell, taste, poprawnie budując zdania w kontekście zmysłów.w dobrym stopniu zna większość słów związanych ze zmysłami i częściami ciała, takich jak tongue, ear, eye, nose, finger. Potrafi odpowiedzieć na proste pytania, np. „Can you smell it?”, i często poprawnie łączy zmysły z odpowiednimi częściami ciała, choć czasem wymaga podpowiedzi. Zdarza się, że dziecko upraszcza wypowiedzi lub pomija czasownik modalny can.rozpoznaje podstawowe części ciała związane ze zmysłami, np. eye, ear, nose, jednak mniej znane słowa, jak tongue, mogą sprawiać trudność. Tworzenie pełnych zdań z użyciem czasowników see, touch, hear, smell, taste bywa dla dziecka wyzwaniem — często ogranicza się do pojedynczych wyrazów lub gestów. Budowanie zdań typu „I can hear with my ears.” wymaga intensywnego wsparcia i modelowania przez nauczyciela. Moduł 7. Time to eat! z dokładnością wskazuje nazwy posiłków oraz dni tygodnia – breakfast, snack, lunch, dinner, supper, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. Odpowiednio stosuje przy tym konstrukcje pytań i odpowiedzi dotyczących posiłków w określone dni tygodnia, np. „Can I have it for breakfast on Monday? Yes, you can.” oraz poprawnie proponuje wspólne posiłki, np. „Let’s have pizza for lunch on Tuesday.”zna nazwy posiłków oraz dni tygodnia – breakfast, snack, lunch, dinner, supper, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. W swoich wypowiedziach na ogół poprawnie buduje pytania i odpowiedzi dotyczące jedzenia w określone dni tygodnia, np. „Can I have it for breakfast on Monday? Yes, you can.”, choć zdarza się, że wymaga niewielkich podpowiedzi. Czasami myli kolejność dni tygodnia lub pomija elementy zdania przy tworzeniu propozycji, np. „Let’s have pizza for lunch on Tuesday.”w zadowalającym stopniu opanował/-a nazwy posiłków oraz dni tygodnia – breakfast, snack, lunch, dinner, supper, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. W swoich wypowiedziach podejmuje próby zadawania pytań i proponowania posiłków, np. „Can I have it for breakfast on Monday? Let’s have pizza for lunch on Tuesday.”, jednak często wymaga wsparcia w poprawnym ułożeniu zdania lub przypomnienia potrzebnych słów. Zdarza się, że opuszcza dni tygodnia lub nazwy posiłków, tworząc niepełne wypowiedzi. Moduł 8. Forest animals biegle posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej ze zwierzętami leśnymi – eagle, owl, wild boar, wolf, bear, deer, hedgehog, mole, fox, squirrel. Z dużą dokładnością opisuje te zwierzęta, stosując poprawnie zaimki wskazujące this, that, these, those w połączeniu z przymiotnikami, np. „This bear is brown. These owls are small.” W swoich wypowiedziach dziecko poprawnie rozróżnia liczbę pojedynczą i mnogą oraz stosuje odpowiednie konstrukcje gramatyczne.w dobrym stopniu posługuje się zasobem słownictwa z tematyki związanej ze zwierzętami leśnymi – eagle, owl, wild boar, wolf, bear, deer, hedgehog, mole, fox, squirrel. W swoich wypowiedziach na ogół poprawnie stosuje zaimki wskazujące this, that, these, those oraz buduje proste opisy, np. „That squirrel is big.” Zdarzają się drobne pomyłki przy wyborze odpowiedniego zaimka lub formy czasownika, jednak ogólny przekaz wypowiedzi pozostaje zrozumiały.posiada podstawowy zasób słownictwa z tematyki związanej ze zwierzętami leśnymi – eagle, owl, wild boar, wolf, bear, deer, hedgehog, mole, fox, squirrel. Podejmuje próby opisu zwierząt przy użyciu zaimków wskazujących this, that, these, those, jednak często wymaga wsparcia w poprawnym doborze zaimka i formy czasownika. Wypowiedzi dziecka są uproszczone i wymagają częstego modelowania oraz przypominania odpowiednich struktur gramatycznych, np. „Those foxes are orange.” Moduł 9. Jobs wykazuje się biegłą znajomością nazw zawodów w języku angielskim – office worker, chef, shop keeper, doctor, teacher, gardener, pilot, train driver, police officer, firefighter. Bezbłędnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi dotyczących planów zawodowych, np. „What do you want to be? I want to be a doctor.” Swobodnie stosuje konstrukcje dotyczące osób trzecich, np. „What does he want to be? He wants to be a gardener.” Dziecko poprawnie używa konstrukcji want to be, dostosowując formę do osoby, liczby i kontekstu wypowiedzi.zadowalająco zna nazwy zawodów w języku angielskim – office worker, chef, shop keeper, doctor, teacher, gardener, pilot, train driver, police officer, firefighter. Zazwyczaj poprawnie buduje pytania i odpowiedzi dotyczące planów zawodowych, np. „What do you want to be? I want to be a doctor.”, choć sporadycznie wymaga przypomnienia niektórych słów. Potrafi formułować wypowiedzi dotyczące innych osób, np. „She wants to be a chef.”, choć czasami zapomina o dodaniu końcówki -s w trzeciej osobie liczby pojedynczej.zna podstawowe nazwy zawodów w języku angielskim – office worker, chef, shop keeper, doctor, teacher, gardener, pilot, train driver, police officer, firefighter. Podejmuje próby zadawania pytań i udzielania odpowiedzi o plany zawodowe, np. „What do you want to be?”, jednak zdarza się, że wymaga wsparcia nauczyciela w poprawnym ułożeniu całej wypowiedzi. Tworząc zdania w trzeciej osobie liczby pojedynczej, np. „He wants to be a gardener.”, dziecko często pomija końcówkę -s lub stosuje uproszczone formy. Wymaga regularnych powtórzeń i modelowania poprawnych struktur. Moduł 10. Get dressed! w bardzo dobrym stopniu zna nazwy elementów ubioru w języku angielskim – shirt, trainers, woolly jumper, skirt, raincoat oraz określenia pogody – sunny, raining, snowing, windy, cloudy. Bezbłędnie reaguje na polecenia związane z ubieraniem się adekwatnie do pogody, np. „Put on your woolly jumper. Take off your raincoat.” Z łatwością łączy informacje o pogodzie z odpowiednimi poleceniami i ubraniami.wykazuje się dobrą znajomością nazw elementów ubioru w języku angielskim – shirt, trainers, woolly jumper, skirt, raincoat oraz określeń pogody – sunny, raining, snowing, windy, cloudy. Potrafi opisywać pogodę i odpowiednio reagować na proste polecenia dotyczące ubioru, np. „It’s snowing. Put on your woolly jumper.”, choć czasem wymaga przypomnienia mniej znanych wyrażeń lub wsparcia przy łączeniu ich w pełne zdania.prawidłowo wskazuje i nazywa podstawowe elementy ubioru – shirt, trainers, woolly jumper, skirt, raincoat oraz zna niektóre określenia pogody, np. sunny, raining, snowing. W swoich wypowiedziach podejmuje próby reagowania na polecenia typu „Put on…” lub „Take off…”, jednak często wymagają one modelowania przez nauczyciela. Samodzielne łączenie informacji o pogodzie z odpowiednimi ubraniami bywa trudne i wymaga dodatkowych ćwiczeń. WYMOWA: Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela. AKTYWNOŚĆ PODCZAS ZAJĘĆ I MOTYWACJA DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO: Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej. SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z...: 7-10 WOW Green Rok szkolny —Proszę wybrać opcję—2024/20252025/20262026/2027 Lektor Imię ucznia Nazwisko ucznia Kurs Poziom biegłości Email rodzica SŁOWNICTWO, GRAMATYKA I WYRAŻENIA: Moduł 1. Hello.Moduł 2. Let’s play!Moduł 3. ColoursModuł 4. School thingsModuł 5. At the parkModuł 6. MonstersModuł 7. Let’s eatModuł 8. On SafariModuł 9. Meet my familyModuł 10. What are you wearing? Moduł 1. Hello. znakomicie potrafi przywitać i pożegnać się w języku angielskim oraz umie przedstawić się całym zdaniem, np. ‘My name is …’. Zna i stosuje w zdaniach nazwy podstawowych stanów samopoczucia (happy, sad, sleepy, sick), tworząc przy tym wypowiedzi typu ‘How are you? I am happy.’rozpoznaje i reaguje werbalnie na przywitania i pożegnania w języku angielskim oraz umie przedstawić się całym zdaniem, np. ‘My name is …’. Potrafi zareagować ruchowo na nazwy podstawowych stanów samopoczucia (happy, sad, sleepy, sick), prawie zawsze tworząc przy tym wypowiedzi typu ‘How are you? I am happy.rozpoznaje i reaguje werbalnie na przywitania i pożegnania w języku angielskim oraz umie przedstawić się całym zdaniem, np. ‘My name is …’. Zna nazwy stanów samopoczucia (happy, sad, sleepy, sick), jednak popełnia nieliczne błędy rozróżniając te przymiotniki. W większości przypadków poprawnie tworzy wypowiedzi typu ‘How are you? I am happy.’ Moduł 2. Let’s play! ze świetną dokładnością zna czasowniki: walk, hop, jump, swim, clap oraz liczby 1-12. Potrafi poprawnie używać ich w wypowiedziach odpowiadając na pytania „Can you (verb)?” oraz stosując konstrukcję „Let’s (verb)” np. „Let’s jump.”, „Can you swim?”. Rozumie polecenia i potrafi na nie reagować w kontekście zabaw ruchowych.zna czasowniki: walk, hop, jump, swim, clap oraz liczby 1-12 i potrafi je wskazać lub wykonać czynność po usłyszeniu polecenia. Potrafi odpowiedzieć na pytanie „Can you (verb)?” za pomocą pojedynczych wyrazów (Yes/No), nie zawsze stosując pełną konstrukcję. Czasami używa konstrukcji „Let’s (verb)” podczas zabawy.rozpoznaje i w większości przypadków poprawnie interpretuje czasowniki: walk, hop, jump, swim, clap oraz liczby 1-12, jednak nie zawsze poprawnie stosuje je w wypowiedziach. Potrafi odpowiedzieć na pytanie „Can you (verb)?” za pomocą pojedynczych wyrazów (Yes/No), rzadko używając konstrukcji „Let’s (verb)”. Wymaga dodatkowych wskazówek lub modelowania ze strony nauczyciela. Moduł 3. Colours bardzo dobrze zna i używa nazw kolorów: light and dark, red, yellow, green, blue, black, white. Potrafi samodzielnie odpowiadać na pytania o ulubione kolory, budując poprawne zdania, np. „I like red.” czy „Red is my favourite colour.”. Bez problemu rozpoznaje i wskazuje przedmioty w podanych kolorach, a także rozróżnia jasne i ciemne odcienie.zna większość kolorów: light and dark, red, yellow, green, blue, black, white i potrafi je wskazać oraz nazwać. Na pytania o ulubiony kolor odpowiada poprawnie, choć czasami używa krótkich odpowiedzi (np. „Red” zamiast pełnego zdania „I like red.”). W większości przypadków potrafi też odróżnić kolory jasne i ciemne, choć czasem potrzebuje podpowiedzi.potrafi rozpoznać i wskazać podstawowe kolory: light and dark, red, yellow, green, blue, black, white, jednak nie zawsze poprawnie je nazywa. Na pytania o ulubiony kolor zazwyczaj odpowiada pojedynczym słowem, rzadko budując pełne zdania. Konstrukcje takie jak „I like (colour)” czy „(Colour) is my favourite colour” sprawiają mu trudność i często wymagają wsparcia ze strony nauczyciela. Rozróżnianie jasnych i ciemnych odcieni wymaga dodatkowych ćwiczeń. Moduł 4. School things bardzo dobrze opanował/-a słownictwo związane z przyborami szkolnymi, takimi jak: pen, pencil, ruler, pencil sharpener, rubber, book, bag, glue stick, crayons, scissors. Bez trudu tworzy poprawne zdania, opisując kolory przedmiotów, np. „The pencil is red. The books are blue.” Potrafi również sprawnie odpowiedzieć na pytania „What is it?” i „What are they?”, płynnie stosując właściwe struktury w liczbie pojedynczej i mnogiej. Wypowiedzi dziecka są płynne, spójne i naturalne.zna większość nazw przyborów szkolnych, jednak przy niektórych słowach może się chwilowo zawahać. Posiada ogólną znajomość struktur do opisywania kolorów, np. „The bag is green”, choć zdarza się, że myli liczbę pojedynczą z mnogą lub opuszcza część konstrukcji. Odpowiadając na pytania „What is it?” i „What are they?”, zwykle radzi sobie poprawnie, ale czasem ogranicza się do samej nazwy przedmiotu, zamiast stosować pełne zdanie.rozpoznaje tylko część przyborów szkolnych i często potrzebuje wskazówek lub podpowiedzi, aby poprawnie je nazwać. Budowanie zdań opisujących kolory sprawia mu wyraźną trudność, a różnicowanie liczby pojedynczej i mnogiej jest dla niego dużym wyzwaniem. W odpowiedziach na pytania „What is it?” i „What are they?” najczęściej odpowiada jednym słowem (np. pen), unikając pełnych wypowiedzi. Wymaga regularnego wsparcia, modelowania poprawnych odpowiedzi i licznych powtórzeń, aby utrwalić podstawowe struktury i słownictwo. Moduł 5. At the park bardzo dobrze zna i swobodnie posługuje się przyimkami miejsca w typowych sytuacjach. Bez problemu tworzy pełne zdania opisujące położenie obiektów, np. „The ball is under the tree.” Potrafi opisywać lokalizację różnych elementów placu zabaw i parku, używając poprawnych konstrukcji i właściwego słownictwa, takiego jak: slide, roundabout, swing, climbing frame, sandpit, zip line, tunnel, bridge, goal, tree house. Wypowiedzi dziecka są płynne, a stosowanie przyimków w kontekście przestrzennym nie sprawia mu trudności.zna większość słów związanych z placem zabaw i parkiem, np. slide, roundabout, swing, climbing frame, choć przy bardziej złożonych wyrazach, jak zip line czy climbing frame, może potrzebować chwili zastanowienia. Przyimki miejsca są mu znane i dziecko potrafi je stosować w prostych zdaniach, np. „The ball is in the sandpit”, choć czasem popełnia błędy przy bardziej skomplikowanych konstrukcjach. Z pomocą nauczyciela poprawnie odpowiada na pytania dotyczące położenia przedmiotów w parku.rozpoznaje i wskazuje elementy parku, np. slide, roundabout, swing, climbing frame, sandpit, zip line, tunnel, bridge, goal, tree house. Przyimki miejsca są rozumiane w ograniczonym zakresie – dziecko potrafi wskazać „under” czy „on”, ale ich użycie w pełnych zdaniach jest nieregularne i wymaga licznych podpowiedzi. Na pytania o lokalizację przedmiotów najczęściej odpowiada pojedynczym słowem lub gestem, unikając pełnych struktur. Konieczna jest dalsza praca nad łączeniem przyimków ze słownictwem i rozwijaniem wypowiedzi. Moduł 6. Monsters bardzo dobrze zna i poprawnie używa nazw części ciała: arm, leg, head, foot, hand, eye, ear, mouth, nose, hair. Swobodnie opisuje wygląd postaci i potworów, stosując poprawnie konstrukcje „I’ve got…” oraz „He’s/She’s got…”, np. „I’ve got two arms. She’s got one nose.” Dziecko bez problemu różnicuje zaimki osobowe „he” i „she”, a także dostosowuje formy czasowników i liczbę części ciała. Jego wypowiedzi są płynne i naturalne, a opisy szczegółowe i zrozumiałe.zna większość nazw części ciała, np. arm, leg, head, foot, hand, eye, ear, mouth, nose, hair, choć przy niektórych może mieć chwilowe trudności. Potrafi tworzyć proste zdania opisujące wygląd potworów, korzystając z konstrukcji „I’ve got…” oraz „He’s/She’s got…”, jednak czasami zdarza się, że pomija zaimek lub myli formę czasownika. Zaimki „he” i „she” są zwykle poprawnie stosowane, choć w bardziej złożonych wypowiedziach dziecko może się wahać lub potrzebować podpowiedzi.rozpoznaje i nazywa podstawowe części ciała, takie jak arm, leg, head, foot, hand, eye, ear, mouth, nose, hair. Budowanie zdań z wykorzystaniem konstrukcji „I’ve got…” lub „He’s/She’s got…” jest dla dziecka wyzwaniem — najczęściej ogranicza się do pojedynczych słów, np. „eye”, zamiast pełnych zdań. Często myli zaimki „he” i „she”, szczególnie gdy wypowiedź wymaga większej precyzji. Potrzebuje regularnego wsparcia nauczyciela i częstego modelowania poprawnych odpowiedzi. Moduł 7. Let's eat z dokładnością używa nazw produktów spożywczych: pizza, spaghetti, mashed potato, salad, hamburger, chicken, fish, chips, soup, sandwich. Swobodnie buduje zdania z konstrukcjami „He likes…”, „She doesn’t like…”, np. „He likes pizza.” oraz „She doesn’t like fish.”. Potrafi również opisać własne preferencje żywieniowe, a jego wypowiedzi są spójne i płynne. Dziecko dobrze rozumie różnicę między zdaniami twierdzącymi a przeczącymi i stosuje je adekwatnie do sytuacji.zna większość nazw potraw i produktów: pizza, spaghetti, mashed potato, salad, hamburger, chicken, fish, chips, soup, sandwich, choć przy niektórych wyrazach może potrzebować więcej czasu na przypomnienie. Potrafi powiedzieć, co lubi i czego nie lubi, korzystając z konstrukcji „He likes…” i „She doesn’t like…”, jednak nie zawsze używa ich poprawnie. Zdarza się, że dziecko upraszcza wypowiedzi, pomijając zaimki lub przeczenie.rozpoznaje i nazywa potrawy: pizza, spaghetti, mashed potato, salad, hamburger, chicken, fish, chips, soup, sandwich. Budowanie zdań o preferencjach żywieniowych jest dla niego trudne — najczęściej ogranicza się do pojedynczych słów, np. „pizza”, zamiast pełnych wypowiedzi typu „He likes pizza.”. Zaimki osobowe oraz konstrukcje przeczące często sprawiają mu trudność i wymagają regularnego modelowania i wsparcia ze strony nauczyciela. Moduł 8. On Safari bardzo dobrze orientuje się w nazwach zwierząt safari, takich jak monkey, parrot, giraffe, zebra, hippo, lion, tiger, snake, crocodile, elephant. Potrafi tworzyć rozbudowane opisy zwierząt, używając poprawnych struktur, np. „Yes, it’s a small sleepy monkey.”. Swobodnie łączy przymiotniki z nazwami zwierząt, tworząc różnorodne wypowiedzi. Dziecko mówi pewnie, a jego opisy są logiczne, barwne i urozmaicone.zna większość podstawowych nazw zwierząt, monkey, parrot, giraffe, zebra, hippo, lion, tiger, snake, crocodile, elephant, choć czasem potrzebuje podpowiedzi. Potrafi opisać zwierzę kilkoma prostymi słowami, np. „It’s big and brown.”, ale często unika bardziej skomplikowanych struktur. Opisy bywają schematyczne, a dziecko nie zawsze pamięta o użyciu pełnych zdań.rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta: monkey, parrot, giraffe, zebra, hippo, lion, tiger, snake, crocodile, elephant, ale przy rzadziej używanych nazwach wymaga wsparcia. Tworzenie opisów sprawia mu trudność — zazwyczaj ogranicza się do podania samej nazwy zwierzęcia, bez dodatkowych informacji o jego cechach. Pełne zdania opisowe typu „It’s a small sleepy monkey” pojawiają się sporadycznie i często wymagają podpowiedzi ze strony nauczyciela. Wypowiedzi dziecka są krótkie i wymagają dalszego modelowania oraz systematycznych ćwiczeń. Moduł 9. Meet my family biegle posługuje się słownictwem związanym z rodziną – mum, dad, brother, sister, baby, grandma, uncle, auntie, cousin. Potrafi wskazać i nazwać członków rodziny, a także opisać ich plany i zainteresowania, stosując poprawne konstrukcje, np. „I want to play tennis” lub „My sister wants to play volleyball”. Prawidłowo odmienia czasowniki, dostosowując je do osoby, i bez trudności buduje poprawne wypowiedzi.posiada znajomość słownictwa z zakresu tematyki rodziny – mum, dad, brother, sister, baby, grandma, uncle, auntie, cousin. Potrafi nazywać członków rodziny i mówić o ich planach, wykorzystując konstrukcje, np. „I want to play tennis” oraz „My sister wants to play volleyball”. W większości poprawnie stosuje zaimki i formy czasowników, choć czasem wymaga niewielkiego wsparcia przy budowaniu pełnych wypowiedzi.posiada podstawową znajomość słownictwa dotyczącego rodziny – mum, dad, brother, sister, baby, grandma, uncle, auntie, cousin. Potrafi wskazać i nazwać członków najbliższej rodziny, jednak ma trudności z samodzielnym budowaniem zdań o ich planach i zainteresowaniach. Konstrukcje typu „I want to play tennis” lub „My sister wants to play volleyball” sprawiają dziecku trudność, a wypowiedzi często są niepełne lub wymagają podpowiedzi ze strony nauczyciela. Moduł 10. What are you wearing? w bardzo dobrym stopniu zna nazwy ubrań i akcesoriów w języku angielskim (gloves, scarf, boots, woolly socks, woolly hat, sandals, swimsuit, sunglasses, pants, cap). Z łatwością opisuje swój ubiór, stosując poprawne konstrukcje, np. „I’m wearing a woolly hat.”. Prawidłowo rozpoznaje i nazywa ubrania odpowiednie do różnych warunków pogodowych.wykazuje się dobrą znajomością słownictwa związanego z ubraniami i akcesoriami (gloves, scarf, boots, woolly socks, woolly hat, sandals, swimsuit, sunglasses, pants, cap). Potrafi powiedzieć, co ma na sobie, używając konstrukcji „I’m wearing…”, choć czasem popełnia drobne błędy, np. pomijając rodzajnik „a” lub myląc liczby pojedynczą i mnogą. Przy wsparciu nauczyciela poprawnie łączy ubrania z odpowiednią pogodą.prawidłowo wskazuje i nazywa elementy garderoby (gloves, scarf, boots, woolly socks, woolly hat, sandals, swimsuit, sunglasses, pants, cap), jednak miewa trudności z mniej popularnymi słowami, np. „woolly socks” czy „swimsuit”. Opisywanie własnego ubioru sprawia mu trudność, a konstrukcja „I’m wearing…” bywa niepełna lub niepoprawna. Dziecko często wymaga dodatkowych podpowiedzi i modelowania poprawnych wypowiedzi. WYMOWA: Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela. AKTYWNOŚĆ PODCZAS ZAJĘĆ I MOTYWACJA DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO: Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej. SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z...: 7-10 WOW Bronze Rok szkolny —Proszę wybrać opcję—2024/20252025/20262026/2027 Lektor Imię ucznia Nazwisko ucznia Kurs Poziom biegłości Email rodzica SŁOWNICTWO, GRAMATYKA I WYRAŻENIA: Moduł 1. Meet my friendsModuł 2. My classModuł 3. My new homeModuł 4. Let’s go outModuł 5. Hello doctor!Moduł 6. Master chefModuł 7. On the farmModuł 8. Our family treeModuł 9. Shopping for clothes Moduł 1. Meet my friends w bardzo dobrym stopniu zna i poprawnie używa podstawowych zwrotów grzecznościowych – „good morning”, „good afternoon”, „good evening”, „good night” – oraz potrafi wprowadzić i przedstawić siebie i inne osoby, stosując poprawne konstrukcje: „What’s your name?”, „My name is…”, „Who’s this?”, „This is…”, „How old is she?”, „She’s…”. Dziecko swobodnie liczy od 0 do 100, rozpoznaje i nazywa kolory i wzory, zna podstawowe przybory szkolne – „bag”, „pen”, „pencil”. Prawidłowo buduje zdania twierdzące, przeczące i pytające z czasownikiem „be”, np. „Is it a girl? Yes, it is. / No, it isn’t.” Sprawnie reaguje na polecenia nauczyciela, np. „Sit down, please.”, „Open your book, please.”posiada dobrą znajomość podstawowych zwrotów grzecznościowych – „good morning”, „good afternoon”, „good evening”, „good night” – oraz potrafi powiedzieć, jak się nazywa i ile ma lat, np. „What’s your name?”, „My name is…”, „How old is she?”, „She’s…”. Zna liczby od 0 do 100, kolory, wzory oraz przybory szkolne, choć czasami wymaga podpowiedzi przy trudniejszych słowach. Dziecko potrafi budować proste zdania twierdzące, przeczące i pytające z czasownikiem „be”, choć sporadycznie myli szyk w pytaniach. Z pomocą nauczyciela prawidłowo reaguje na polecenia typu „Sit down, please.” oraz rozumie proste pytania „Wh-questions”.rozpoznaje podstawowe zwroty grzecznościowe – „good morning”, „good afternoon”, „good evening”, „good night” – oraz potrafi podać swoje imię, choć czasem ogranicza się do krótkich odpowiedzi, np. „I’m…”, zamiast pełnych zdań. Liczenie od 0 do 100 oraz nazywanie kolorów i wzorów sprawia trudność przy wyższych liczbach i mniej znanych wzorach. Zna podstawowe przybory szkolne, np. „pen”, „bag”, „pencil”, ale przy trudniejszych pytaniach „Wh-questions” wymaga dodatkowego wsparcia. Budowanie zdań z czasownikiem „be” sprawia trudności, zwłaszcza w formie pytającej i przeczącej. Dziecko często potrzebuje modelowania przy reagowaniu na polecenia nauczyciela, np. „Sit down, please.” Moduł 2. My class perfekcyjnie rozpoznaje i poprawnie nazywa przedmioty znajdujące się w klasie – pen, pencil, book, rubber, ruler, bag, teacher, board, desk, chair. Swobodnie używa pytań Wh-questions (np. „What is it?”, „What colour is it?”, „Whose book is it?”) oraz poprawnie stosuje zaimki dzierżawcze my, her, his, our, their, your w poprawnych kontekstach. Bezbłędnie buduje odpowiedzi typu „It’s our pen.”, „It’s his book.”, a także reaguje na pytania zamknięte, np. „Is it a book? Yes, it is. / No, it isn’t.”posiada zasób wiedzy obejmujący nazwy przedmiotów znajdujących się w klasie – pen, pencil, book, rubber, ruler, bag, teacher, board, desk, chair. Zazwyczaj poprawnie buduje pytania i odpowiedzi typu „What is it?”, „It’s a book.” oraz „Whose book is it? It’s her book.”, choć czasami myli formy zaimków dzierżawczych lub pomija część konstrukcji. Z pomocą nauczyciela potrafi również poprawnie odpowiedzieć na pytania dotyczące koloru przedmiotów, np. „What colour is it? It’s blue.”posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z przedmiotami w klasie – pen, pencil, book, rubber, ruler, bag, teacher, board, desk, chair, jednak przy niektórych nazwach wymaga przypomnienia. Budowanie pytań i odpowiedzi z użyciem Wh-questions i zaimków dzierżawczych sprawia mu trudność – często ogranicza się do pojedynczych słów lub niepełnych zdań. Zdarza się, że dziecko myli his i her lub nie dodaje czasownika w pytaniach. Potrzebuje regularnego modelowania i wsparcia, by poprawnie stosować pytania i odpowiedzi, np. „Whose book is it? It’s my book.” Moduł 3. My new home w bardzo dobrym stopniu zna nazwy mebli i pomieszczeń – sofa, armchair, cupboard, dishwasher, washing machine, bed, wardrobe, sink, shower, bedroom, bathroom, living room, kitchen. Bezbłędnie opisuje położenie przedmiotów w pomieszczeniach, stosując poprawnie konstrukcje „there is/are”, „BE + place” oraz przyimki miejsca, np. „Where’s my bag? It’s under my sofa.”, „Is there a sofa in your living room? Yes, there is.”, „Are there any wardrobes in your bedroom? No, there aren’t.”. Wypowiedzi dziecka są poprawne gramatycznie, a zastosowane struktury naturalne i swobodne.wykazuje się dobrą znajomością nazw mebli i pomieszczeń – sofa, armchair, cupboard, dishwasher, washing machine, bed, wardrobe, sink, shower, bedroom, bathroom, living room, kitchen. W większości przypadków poprawnie buduje zdania z użyciem „there is/are” oraz przyimków miejsca, np. „Where’s my bag? It’s under my sofa.”, „Is there a sofa in your living room? Yes, there is.”, choć czasem wymaga przypomnienia odpowiednich form lub przyimków. Z pomocą nauczyciela potrafi opisać położenie przedmiotów w pomieszczeniach.rozpoznaje podstawowe nazwy mebli i pomieszczeń – sofa, bed, wardrobe, kitchen, bathroom, jednak trudniejsze słowa, takie jak dishwasher czy cupboard, mogą sprawiać trudność. Tworzenie zdań z użyciem „there is/are” oraz przyimków miejsca sprawia dziecku trudność – często ogranicza się do pojedynczych słów lub gestów. Samodzielne budowanie zdań, np. „Where’s my bag? It’s under my sofa.”, wymaga intensywnego wsparcia i powtarzania poprawnych wzorców. Moduł 4. Let’s go out posiada szeroki zasób słownictwa związanego z aktywnościami sportowymi i rekreacyjnymi: play tennis, play football, play the guitar, play the piano, play computer games, go swimming, go skiing, go skateboarding, go roller skating. Swobodnie tworzy pytania i odpowiedzi dotyczące posiadania przedmiotów oraz umiejętności, np. „Have you got a bike? Yes, I have.”, „Can you ride a bike? No, I can’t.”. Bezbłędnie używa konstrukcji have got oraz can w poprawnym kontekście. Dodatkowo potrafi prawidłowo nazwać przedmioty związane z aktywnościami, takie jak ball, racket, skis, swimsuit, kit.posiada zadowalający zasób słownictwa związanego z aktywnościami sportowymi i rekreacyjnymi: play tennis, play football, play the guitar, play the piano, play computer games, go swimming, go skiing, go skateboarding, go roller skating. Zazwyczaj poprawnie formułuje pytania i odpowiedzi z użyciem konstrukcji have got oraz can, np. „Have you got a bike? No, I haven’t.”, „Can you ride a bike? Yes, I can.”, choć czasami potrzebuje niewielkiej podpowiedzi. W większości poprawnie nazywa również przedmioty związane z aktywnościami, takie jak ball, racket, skis, swimsuit, kit.posiada podstawowy zasób słownictwa związanego z aktywnościami sportowymi i rekreacyjnymi: play tennis, play football, play the guitar, play the piano, play computer games, go swimming, go skiing, go skateboarding, go roller skating. Podejmuje próby tworzenia pytań i odpowiedzi z użyciem have got oraz can, np. „Have you got a bike?”, jednak często wymaga wsparcia w ułożeniu poprawnej odpowiedzi. Nazywanie przedmiotów związanych z aktywnościami, takich jak ball, racket, skis, swimsuit, kit, sprawia dziecku trudność i wymaga częstego przypominania i powtarzania. Moduł 5. Hello doctor! bardzo dobrze zna nazwy części ciała i typowych dolegliwości – head, ear, nose, throat, stomach ache, cough, runny nose – oraz potrafi poprawnie stosować je w kontekście zdrowia i zaleceń lekarskich. Swobodnie buduje pytania i odpowiedzi dotyczące samopoczucia, np. „What’s the matter? I’ve got a sore throat.” oraz udziela rad, np. „You should see the doctor.” Poprawnie stosuje również konstrukcje z czasownikami, np. go to hospital, drink a hot drink, stay in bed. Bez trudu rozumie i reaguje na polecenia, np. „Don’t go swimming.”sprawnie posługuje się podstawowym słownictwem związanym ze zdrowiem i częściami ciała – head, ear, nose, throat, stomach ache, cough, runny nose. Zazwyczaj poprawnie tworzy pytania i odpowiedzi dotyczące samopoczucia, np. „What’s the matter? I’ve got a sore throat.”, choć czasem wymaga podpowiedzi. Potrafi podać proste zalecenia, np. „You should drink a hot drink.”, chociaż zdarza się, że pomija czasownik modalny should. Reaguje na polecenia, np. „Don’t go swimming.”, choć przy bardziej złożonych poleceniach może potrzebować wsparcia.zna podstawowe nazwy części ciała i dolegliwości – head, ear, nose, throat, choć mniej znane wyrażenia, takie jak runny nose czy stomach ache, sprawiają trudność. Podejmuje próby tworzenia pytań i odpowiedzi dotyczących samopoczucia, np. „What’s the matter?”, jednak odpowiedzi są często niepełne lub wymagają podpowiedzi. Udzielanie rad, np. „You should stay in bed.”, sprawia trudność – dziecko często ogranicza się do pojedynczych słów. Reagowanie na polecenia, takie jak „Don’t go swimming.”, wymaga modelowania i wielokrotnego powtarzania. Moduł 6. Master chef biegle posługuje się zasobem słownictwa związanego z przygotowywaniem posiłków i przyborami kuchennymi – peel, slice, mix, pour, serve, spoon, knife, fork, plate, glass. Swobodnie opisuje proces przygotowywania potraw, np. „Take a banana, peel it, slice it, put it into the smoothie maker, mix it, pour it into the glass, serve it with a cherry.” Prawidłowo stosuje konstrukcje „What’s in it?”, „There’s some milk.”, „There are 2 apples.” Dziecko bezbłędnie łączy poznane czasowniki z nazwami produktów i przyborów, tworząc logiczne i poprawne opisy przepisów.dobrze posługuje się zasobem słownictwa związanego z przygotowywaniem posiłków i przyborami kuchennymi – peel, slice, mix, pour, serve, spoon, knife, fork, plate, glass. Zazwyczaj poprawnie buduje wypowiedzi opisujące proces przygotowywania potraw, np. „Take a banana, peel it, slice it…”, choć czasem wymaga niewielkich podpowiedzi dotyczących kolejności lub form czasowników. Dziecko poprawnie odpowiada na pytania dotyczące składników, np. „What’s in it? There’s some milk.” i poprawnie określa ilość produktów. Przy wsparciu nauczyciela potrafi stworzyć spójny przepis.posługuje się podstawowym zasobem słownictwa związanego z przygotowywaniem posiłków i przyborami kuchennymi – peel, slice, mix, pour, serve, spoon, knife, fork, plate, glass, jednak mniej znane czasowniki, takie jak serve czy pour, mogą sprawiać trudność. Podejmuje próby opisu procesu przygotowywania potraw, np. „Take a banana, peel it…”, ale często potrzebuje wsparcia w układaniu poprawnych i logicznych wypowiedzi. Odpowiadanie na pytania typu „What’s in it?” i określanie ilości składników wymaga dodatkowych ćwiczeń i podpowiedzi nauczyciela. Moduł 7. On the farm w bardzo dobrym stopniu zna nazwy zwierząt hodowlanych, produktów spożywczych i podstawowych czynności związanych z pracą na farmie – beef, pork, ham, eggs, flour, pig, chicken, sheep, goat, fruit, vegetables, wheat, bread, milk, chicken. Potrafi poprawnie odpowiadać na pytania dotyczące pochodzenia produktów, np. „What do we get from cows? We get beef and milk from cows.” oraz opisuje obowiązki farmera, np. „They grow fruit, raise cows, take care of the farm.” Dziecko swobodnie łączy poznane słownictwo z poprawnymi konstrukcjami gramatycznymi, tworząc spójne i poprawne wypowiedzi.dobrze zna nazwy zwierząt hodowlanych, produktów spożywczych i podstawowych czynności związanych z farmą – beef, pork, ham, eggs, flour, pig, chicken, sheep, goat, fruit, vegetables, wheat, bread, milk, chicken. Poprawnie odpowiada na pytania dotyczące pochodzenia produktów, np. „What do we get from cows? We get beef and milk from cows.”, choć przy bardziej złożonych odpowiedziach może potrzebować podpowiedzi. Zazwyczaj poprawnie opisuje, co farmerzy robią na farmie, np. „They grow fruit, raise cows, take care of the farm.”, choć czasami myli kolejność lub formę czasownika.zna podstawowe nazwy zwierząt hodowlanych i produktów spożywczych – pig, chicken, sheep, goat, fruit, vegetables, bread, milk, jednak bardziej szczegółowe słownictwo, jak beef, pork czy wheat, może sprawiać trudność. Podejmuje próby odpowiedzi na pytania, np. „What do we get from cows?”, jednak odpowiedzi bywają niepełne lub wymagają podpowiedzi. Tworzenie opisów czynności wykonywanych na farmie, np. „They grow fruit.”, często wymaga wsparcia nauczyciela i przypominania poprawnych form czasowników. Moduł 8. Our family tree efektownie opisuje codzienne obowiązki i rutynowe czynności, takie jak make the bed, clean my teeth, go to school by bus, take the bus, have a shower, tidy my room, load/unload the dishwasher, washing machine, hoover the kitchen/the bedroom, wash the car. Swobodnie buduje pytania i odpowiedzi z użyciem przysłówków częstotliwości, np. „How often do you make the bed? I make the bed every day.”. Bezbłędnie stosuje konstrukcje pytające i przeczące w czasie Present Simple, np. „Does he make the bed every day? Yes, he does.”.należycie opisuje codzienne obowiązki i rutynowe czynności, takie jak make the bed, clean my teeth, go to school by bus, take the bus, have a shower, tidy my room, load/unload the dishwasher, washing machine, hoover the kitchen/the bedroom, wash the car. Poprawnie używa przysłówków częstotliwości, np. every day, always, sometimes, never, choć sporadycznie myli ich miejsce w zdaniu. Zazwyczaj poprawnie buduje pytania i odpowiedzi dotyczące rutyny, np. „Do you make the bed every day? Yes, I do.”, chociaż czasem potrzebuje podpowiedzi przy pytaniach w trzeciej osobie liczby pojedynczej.potrafi wymienić podstawowe obowiązki domowe i codzienne czynności, takie jak make the bed, clean my teeth, go to school by bus, choć trudniejsze wyrażenia, np. load/unload the dishwasher, sprawiają trudność. Podejmuje próby budowania pytań i odpowiedzi dotyczących częstotliwości wykonywanych czynności, np. „How often do you make the bed?”, jednak jego wypowiedzi są często niepełne lub wymagają wsparcia nauczyciela. Budowanie poprawnych pytań w trzeciej osobie, np. „Does he make the bed every day?”, sprawia dziecku trudność i wymaga modelowania. Moduł 9. Shopping for clothes odznacza się bardzo dobrą znajomością nazw pór roku oraz ubrań – season, spring, summer, autumn, winter, dress, sweater, trousers, shorts, shoes – i swobodnie wykorzystuje je w kontekście opisywania aktualnych czynności. Bezbłędnie posługuje się czasem Present Continuous, tworząc wypowiedzi typu „What are you doing now? I’m buying shoes.” oraz „Is she buying shoes? Yes, she is.”. W swoich wypowiedziach dziecko poprawnie stosuje czasowniki buy i wear, z łatwością łącząc je z nazwami ubrań.wykazuje się dobrą znajomością nazw pór roku i ubrań – season, spring, summer, autumn, winter, dress, sweater, trousers, shorts, shoes – i poprawnie wykorzystuje je w większości wypowiedzi. Zazwyczaj buduje poprawne zdania z czasem Present Continuous, np. „What are you doing now? I’m buying shoes.”. Sporadycznie wymaga wsparcia przy tworzeniu pytań, np. „Is she buying shoes?”, ale potrafi zareagować na nie w sposób zrozumiały. W swoich wypowiedziach dziecko wykorzystuje czasowniki buy i wear, choć nie zawsze poprawnie stosuje ich formy.przyswoił/-a podstawowe nazwy pór roku i ubrań – spring, summer, dress, trousers, shoes – i podejmuje próby wykorzystania ich w prostych wypowiedziach. W swoich zdaniach podejmuje próby zastosowania czasu Present Continuous, np. „I’m buying shoes.”, jednak często pomija czasownik to be lub końcówkę -ing. Tworzenie pytań i odpowiedzi, np. „Is she buying shoes?”, sprawia trudność i wymaga stałego modelowania przez nauczyciela. W swoich wypowiedziach dziecko wykorzystuje czasowniki buy i wear, choć nie zawsze poprawnie stosuje ich formy. WYMOWA: Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela. AKTYWNOŚĆ PODCZAS ZAJĘĆ I MOTYWACJA DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO: Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej. SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z...: 7-10 WOW Silver Rok szkolny —Proszę wybrać opcję—2024/20252025/20262026/2027 Lektor Imię ucznia Nazwisko ucznia Kurs Poziom biegłości Email rodzica SŁOWNICTWO, GRAMATYKA I WYRAŻENIA: Moduł 1. Welcome back to EarthModuł 2. My birthdayModuł 3. Welcome to my schoolModuł 4. My timetableModuł 5. InjuriesModuł 6. At the shopping centreModuł 7. A trip to the zooModuł 8. A day outModuł 9. My holiday Moduł 1. Welcome back to Earth odznacza się bardzo dobrą znajomością nazw miesięcy – January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December – oraz podstawowych zwrotów grzecznościowych i pytań dotyczących danych osobowych, np. „What’s your name?”, „How old are you?”, „Where are you from?”. Z łatwością tworzy poprawne odpowiedzi, np. „I’m from the UK.”, „I’m eight.”. Dziecko swobodnie operuje pytaniami typu Wh-questions – „When does school start?”, „Where are you from?”, „When is Christmas?”, łącząc je poprawnie z czasownikami w czasie Present Simple. W swoich wypowiedziach poprawnie stosuje zaimki osobowe i zwroty grzecznościowe z wcześniejszych etapów nauki, np. „Sit down, please.”.wykazuje się dobrą znajomością nazw miesięcy – January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December – oraz podstawowych zwrotów grzecznościowych i pytań dotyczących danych osobowych, np. „What’s your name?”, „How old are you?”, „Where are you from?”. Zazwyczaj tworzy poprawne odpowiedzi, np. „I’m from the UK.”, „I’m eight.”, choć czasem potrzebuje wsparcia w zakresie kolejności miesięcy lub konstrukcji gramatycznych. Dziecko zna podstawowe pytania Wh-questions – „When is Christmas?”, „Where are you from?”, jednak przy bardziej złożonych wypowiedziach może wymagać podpowiedzi. W swoich odpowiedziach poprawnie stosuje zaimki osobowe i utrwalone zwroty, np. „Sit down, please.”.zna podstawowe nazwy miesięcy – January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December – oraz najprostsze zwroty grzecznościowe i pytania o dane osobowe, np. „What’s your name?”, „How old are you?”, „Where are you from?”, jednak przy bardziej złożonych pytaniach typu „When is Christmas?” potrzebuje dodatkowego wsparcia. W swoich wypowiedziach często ogranicza się do pojedynczych słów zamiast pełnych zdań. Zaimki osobowe i zwroty grzecznościowe, takie jak „Sit down, please.”, są rozpoznawane, jednak ich samodzielne stosowanie wymaga przypomnienia i modelowania przez nauczyciela. Moduł 2. My birthday perfekcyjnie opisuje aktywności i zabawy podczas przyjęcia (choose, find, bring, hide, catch, dance, skate (go skating), bowl (go bowling), race (go karts), play party games) oraz posługuje się liczebnikami porządkowymi (1st, 2nd, 3rd). Perfekcyjnie tworzy wypowiedzi w czasie Present Continuous, np. „What is he doing? He is choosing a present.” oraz „Are they playing party games? No, they aren’t playing party games. They are racing go-karts.” Biegle stosuje pytania i przeczenia z czasownikiem to be oraz poprawnie buduje odpowiedzi twierdzące i przeczące.dobrze opisuje aktywności i zabawy podczas przyjęcia (choose, find, bring, hide, catch, dance, skate (go skating), bowl (go bowling), race (go karts), play party games) oraz zna liczebniki porządkowe (1st, 2nd, 3rd). Poprawnie tworzy wypowiedzi w czasie Present Continuous, np. „What is he doing? He is choosing a present.” oraz „Is she dancing? No, she isn’t dancing. She is skating.” Sporadycznie potrzebuje wsparcia przy tworzeniu pytań i dłuższych odpowiedzi, ale z reguły dobrze operuje poznanym materiałem.miewa trudności opisując aktywności i zabawy podczas przyjęcia (choose, find, bring, hide, catch, dance, skate (go skating), bowl (go bowling), race (go karts), play party games) oraz nie zawsze pamięta liczebniki porządkowe (1st, 2nd, 3rd). Z pomocą nauczyciela tworzy wypowiedzi w czasie Present Continuous, np. „What is he doing? He is choosing a present.”, jednak często pomija czasownik to be lub końcówkę -ing. Tworzenie pytań, np. „Are they playing party games?”, sprawia trudność i wymaga modelowania. Dłuższe odpowiedzi, np. „They are racing go-karts.”, wymagają przypominania struktury zdania. Moduł 3. Welcome to my school w bardzo dobrym stopniu zna nazwy pomieszczeń szkolnych – gym, classroom, canteen, (computer) room, science lab, corridor – oraz określa ich położenie, stosując poprawne przyimki miejsca i przysłówki, np. opposite, behind, in front of, next to, on the right/left. Perfekcyjnie buduje pytania i odpowiedzi dotyczące lokalizacji, np. „Where is he? He is in the gym.”, „Where is the gym? It’s opposite the canteen.” oraz „There is a canteen on the 1st floor in my school.”. Dziecko swobodnie operuje liczebnikami porządkowymi – 1st, 2nd, 3rd – i poprawnie stosuje konstrukcje z any, np. „Is there any water in the canteen?”.wykazuje się znajomością nazw pomieszczeń szkolnych – gym, classroom, canteen, (computer) room, science lab, corridor – oraz zazwyczaj poprawnie określa ich położenie za pomocą przyimków miejsca i przysłówków, np. opposite, behind, in front of, next to, on the right/left. Tworzy poprawne pytania i odpowiedzi dotyczące lokalizacji, np. „Where is the gym? It’s opposite the canteen.”, choć czasem wymaga wsparcia przy bardziej skomplikowanych opisach, np. „There isn’t a classroom next to the gym.”. Liczebniki porządkowe – 1st, 2nd, 3rd – są znane dziecku, choć przy ich użyciu w pełnych zdaniach pojawiają się drobne pomyłki.pozanał/-a podstawowe nazwy pomieszczeń szkolnych – gym, classroom, canteen – oraz podejmuje próby określania ich położenia z pomocą nauczyciela, np. „Where is he? He is in the gym.”. W swoich wypowiedziach stara się stosować przyimki miejsca, np. in, next to, ale bardziej skomplikowane wyrażenia, takie jak opposite czy on the left, sprawiają trudność. Tworzenie pytań i odpowiedzi z użyciem liczebników porządkowych – 1st, 2nd, 3rd – wymaga wsparcia i przypominania poprawnych form. Konstrukcje z any oraz dłuższe opisy lokalizacji, np. „There isn’t a classroom next to the gym.”, są budowane przy intensywnym wsparciu nauczyciela. Moduł 4. My timetable ze świetną dokładnością wskazuje nazwy przedmiotów szkolnych (ICT, Maths, PE, Art and Music, English, Science) oraz czynności wykonywane podczas zajęć (play sport, use phones/tablets, search the Internet, send e-mails, do a test). Z łatwością tworzy poprawne pytania i odpowiedzi dotyczące planu lekcji, np. „Where have you got English lessons? We usually have English lessons in our classroom.” oraz poprawnie podaje godziny z zastosowaniem wyrażeń time (half past, a quarter past/to, o’clock), np. „What time is your Maths lesson on Monday? It’s at 10:45.”zna nazwy przedmiotów szkolnych (ICT, Maths, PE, Art and Music, English, Science) oraz czynności wykonywane podczas zajęć (play sport, use phones/tablets, search the Internet, send e-mails, do a test). Zazwyczaj poprawnie tworzy pytania i odpowiedzi dotyczące planu lekcji, np. „Where have you got English lessons? We usually have English lessons in our classroom.” oraz podaje godziny, np. „What time is your Maths lesson on Monday? It’s at 10:45.” W wypowiedziach pojawiają się drobne pomyłki przy bardziej złożonych wyrażeniach czasowych, takich jak „a quarter to/past”.potrafi wskazać nazwy podstawowych przedmiotów szkolnych (ICT, Maths, PE, Art and Music, English, Science) oraz podejmuje próby podania prostych czynności wykonywanych na zajęciach (play sport, use phones/tablets, search the Internet, send e-mails, do a test). W swoich wypowiedziach tworzy proste pytania i odpowiedzi dotyczące planu lekcji, np. „Where have you got English lessons? In the classroom.” Podczas podawania godzin, np. „What time is your Maths lesson on Monday?”, wymaga wsparcia nauczyciela i przypomnienia odpowiednich struktur językowych. Moduł 5. Injuries biegle posługuje się zasobem słownictwa związanego z częściami ciała i urazami – neck, elbow, knee, ankle, shoulder, hip, It’s broken, It’s burnt, It’s cut, It’s bruised. Swobodnie tworzy pytania i odpowiedzi dotyczące stanu zdrowia, np. „What’s the matter? My ankle is twisted.” oraz poprawnie udziela rad i wskazówek z wykorzystaniem struktur should/shouldn’t i must/mustn’t, np. „You should put an ice pack on it.”, „You must see the doctor.” Dziecko bezbłędnie łączy poznane słownictwo z odpowiednimi konstrukcjami gramatycznymi, tworząc logiczne i poprawne wypowiedzi.dobrze posługuje się zasobem słownictwa związanego z częściami ciała i urazami – neck, elbow, knee, ankle, shoulder, hip, It’s broken, It’s burnt, It’s cut, It’s bruised. Potrafi tworzyć pytania i odpowiedzi dotyczące zdrowia, np. „What’s the matter? My ankle is twisted.”. Zazwyczaj poprawnie stosuje struktury ‘should/shouldn’t’ i ‘must/mustn’t’ przy udzielaniu porad, np. „You shouldn’t walk on it.”, choć przy dłuższych wypowiedziach pojawiają się drobne błędy.posługuje się zasobem podstawowego słownictwa związanego z częściami ciała i urazami – neck, knee, shoulder, It’s cut, It’s bruised. Podejmuje próby tworzenia prostych pytań i odpowiedzi dotyczących stanu zdrowia, np. „What’s the matter?”, ale jego wypowiedzi często ograniczają się do pojedynczych słów. Udzielanie rad z wykorzystaniem ‘should/shouldn’t’ i ‘must/mustn’t’ wymaga przypomnienia i wsparcia nauczyciela, np. „You must see the doctor.” Moduł 6. At the shopping centre bardzo sprawnie posługuje się zasobem słownictwa związanego z zakupami i rodzajami sklepów – clothes shop, electrical shop, shoe shop, sports shop, toy shop – oraz czynnościami wykonywanymi podczas zakupów – collect, deliver, order, pay (for), try (on). Z dużą swobodą tworzy dialogi zakupowe, stosując konstrukcję „Would like to” oraz pytania, np. „Would you like to try this one?”, „Can I try this one, please?”. Bezbłędnie wykorzystuje przymiotniki do opisu produktów, np. „It’s too small.”, „It’s too slow.”, tworząc spójne i logiczne wypowiedzi.w dobrym stopniu opanował/-a słownictwo związanego z zakupami i rodzajami sklepów – clothes shop, electrical shop, shoe shop, sports shop, toy shop – oraz czynnościami wykonywanymi podczas zakupów – collect, deliver, order, pay (for), try (on). Zazwyczaj poprawnie buduje dialogi zakupowe, stosując konstrukcję „Would like to” oraz pytania, np. „Would you like to try this one?”, „Can I try this one, please?”. Przy bardziej złożonych wypowiedziach może potrzebować wsparcia w poprawnym zastosowaniu przymiotników opisujących produkt, np. „It’s too big.”, „It’s too slow.”.zna podstawowe słownictwo związane z zakupami – clothes shop, shoe shop, toy shop – oraz potrafi nazwać niektóre czynności wykonywane podczas zakupów – buy, try on. Podejmuje próby tworzenia prostych dialogów zakupowych, np. „Can I try this one, please?”, jednak przy stosowaniu konstrukcji „Would like to” potrzebuje wsparcia nauczyciela. Tworzenie zdań z użyciem przymiotników opisujących produkt, np. „It’s too small.”, wymaga przypominania i modelowania poprawnych struktur. Moduł 7. A trip to the zoo ze świetną dokładnością wskazuje nazwy zwierząt (kangaroo, panda, penguin, polar bear, sea lion) oraz miejsca ich występowania na terenie zoo. Sprawnie stosuje wyrażenia związane z kierunkiem poruszania się (crossroads, go straight on, T-junction, take the 1st right/2nd left, turn right/left). Bezbłędnie tworzy opisy drogi, np. „To get to the penguins, go straight on and turn left.” oraz poprawnie wskazuje lokalizację zwierząt, np. „They are on the right.” Dziecko swobodnie operuje stopniowaniem przymiotników, np. „The polar bear is big.”, „This polar bear is bigger.”, „That polar bear is the biggest.”, poprawnie porównując cechy różnych zwierząt.zna nazwy zwierząt (kangaroo, panda, penguin, polar bear, sea lion) oraz potrafi określić ich lokalizację na terenie zoo. Zazwyczaj poprawnie stosuje wyrażenia opisujące kierunek poruszania się (crossroads, go straight on, T-junction, take the 1st right/2nd left, turn right/left), np. „To get to the penguins, go straight on and turn left.”. Dziecko potrafi porównywać cechy zwierząt, np. „The polar bear is big.”, „That polar bear is the biggest.”, jednak przy bardziej złożonych opisach pojawiają się drobne pomyłki.potrafi wskazać nazwy podstawowych zwierząt (penguin, polar bear) oraz przy wsparciu nauczyciela określić ich lokalizację, np. „They are on the right.” Podejmuje próby stosowania wyrażeń związanych z kierunkiem poruszania się, np. „Go straight on.”, jednak wymaga przypominania właściwych struktur. Porównywanie cech zwierząt, np. „This polar bear is bigger.”, sprawia trudność i wymaga dodatkowego modelowania przez nauczyciela. Moduł 8. A day out ze świetną dokładnością wskazuje nazwy miejsc (beach, castle, city centre, mountains, river) oraz swobodnie opisuje sposoby przemieszczania się (go by bus, go by car, go by plane, go by train, go on foot). W swoich wypowiedziach efektownie stosuje konstrukcję love, like, hate + ing, np. „I love going on foot to the castle.”, „I hate going by bus to the mountains.”. Z łatwością porównuje środki transportu, np. „It’s faster than going on foot.”, tworząc poprawne i płynne wypowiedzi.należycie wskazuje nazwy miejsc (beach, castle, city centre, mountains, river) oraz poprawnie opisuje sposoby przemieszczania się (go by bus, go by car, go by plane, go by train, go on foot). W swoich wypowiedziach zazwyczaj poprawnie stosuje konstrukcję love, like, hate + ing, np. „I like going by train.”, „I don’t like going by car to the city centre.”. Wypowiedzi są logiczne, choć przy dłuższych zdaniach mogą pojawić się drobne pomyłki, zwłaszcza przy porównywaniu środków transportu, np. „It’s faster than going on foot.”potrafi wskazać i nazwać podstawowe miejsca (beach, castle, river) oraz podejmuje próby tworzenia prostych wypowiedzi z zastosowaniem love, like, hate + ing, np. „I like going by car.”. W swoich wypowiedziach stara się porównywać środki transportu, np. „The train is faster.”, jednak przy bardziej złożonych konstrukcjach wymaga wsparcia nauczyciela i modelowania poprawnych struktur. Moduł 9. My holiday odznacza się swobodnym posługiwaniem się słownictwem związanym z wakacyjnymi aktywnościami (camping, climbing, eating ice cream, hiking, sightseeing, canoeing, sailing, scuba diving, snorkelling, surfing) oraz poprawnie stosuje konstrukcje typu let’s oraz would like to, np. „Let’s go camping.”, „Would you like to go surfing on your holiday?”. Z dużą precyzją wyraża swoje preferencje i plany wakacyjne, np. „I love camping in the mountains.”. Wypowiedzi są spójne i logiczne.potrafi stosować słownictwo związane z wakacyjnymi aktywnościami (camping, climbing, eating ice cream, hiking, sightseeing, canoeing, sailing, scuba diving, snorkelling, surfing) oraz zazwyczaj poprawnie używa konstrukcji typu let’s oraz would like to, np. „Let’s go hiking.”, „Would you like to go snorkelling?”. Opisując wakacyjne plany i preferencje, np. „I would like to go sailing.”, dziecko tworzy poprawne wypowiedzi, choć zdarzają się drobne błędy przy bardziej złożonych zdaniach.zna podstawowe słownictwo związane z wakacyjnymi aktywnościami (camping, climbing, hiking) i podejmuje próby tworzenia prostych wypowiedzi z wykorzystaniem konstrukcji let’s oraz would like to, np. „Let’s go camping.”, „I would like to go surfing.”. W dłuższych wypowiedziach wymaga wsparcia nauczyciela w poprawnym łączeniu zdań i stosowaniu właściwych form czasowników. WYMOWA: Wymowa dziecka w języku angielskim jest w pełni zrozumiała i całkowicie zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała i w większości zgodna z modelem przedstawionym przez nauczyciela i w nagraniach wideo z bohaterami kursu, które pojawią się na lekcjach.Wymowa dziecka w języku angielskim jest zrozumiała, jednak popełniane są okazjonalne błędy fonetyczne. Dziecko poprawnie wymawia nowe słówka pod warunkiem, iż otrzymało wsparcie w postaci odpowiedniego modelu wymowy przedstawionego przez nauczyciela. AKTYWNOŚĆ PODCZAS ZAJĘĆ I MOTYWACJA DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO: Dziecko jest wysoko zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, aktywnie uczestniczy we wszystkich rodzajach aktywności, niezależnie od ich formy lub tempa, często samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Dziecko jest prawie zawsze zaangażowane w aktywności wprowadzane na zajęciach, zazwyczaj aktywnie uczestniczy we wszystkich zabawach, niezależnie od ich formy lub tempa, czasami samodzielnie inicjując komunikację lub formę współpracy z rówieśnikami.Przez większość czasu dziecko jest zaangażowane podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w proponowanych zabawach. Dziecko bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej. SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z...: