EWALUATOR ANGIELSKI – CHŁOPCY Angielski od 7 do 13 lat Rok szkolny Nauczyciel Uczeń Poziom Email Komunikacja: Wzór komentarza: Uczeń potrafi komunikować się za pomocą pojedynczego słownictwa, nie zawsze spójnego z kontekstem dialogu, popełniając błędy w znaczeniu lub wymowie słownictwa.Uczeń jest w stanie komunikować się w języku angielskim, używając głównie pojedynczych słów lub krótkich wyrażeń, nie zawsze oddających kontekst całej wypowiedzi.Uczeń komunikuje się w języku angielskim głównie z pomocą nauczyciela, tworząc przy tym bardzo proste wypowiedzi. Wzór komentarza: Uczeń potrafi odpowiadać na przekazywane ustnie treści, pod warunkiem, że otrzyma pomoc ze strony nauczyciela w postaci interpretacji treści, lub formułowania wypowiedzi.Uczeń - z okazjonalną pomocą lektora - umie się komunikować, używając niepełnych i nie zawsze poprawnych zdań.Komunikacja werbalna w języku obcym ograniczona jest do przekazu prostych treści, dotyczących głównie podstawowych informacji o …. Wzór komentarza: Uczeń umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące ….Uczeń - bez większej pomocy lektora - komunikuje się w języku obcym, używając podstawowych zdań, przeważnie o jednolitej formie, nie odmieniając czasowników przez osobę oraz nie dostosowując czasów gramatycznych do kontekstu rozmowy.Uczeń dobrze sobie radzi z komunikacją w prostych i rutynowych zadaniach, wymagających prostej i bezpośredniej wymiany informacji. Wzór komentarza: Uczeń jest w stanie komunikować się w języku angielskim na poziomie (…), używając pełnych zdań w odpowiedniej formie.Uczeń - z niewielką pomocą lektora - komunikuje się, używając poprawnych zdań, niekiedy złożonych, dostosowując wypowiedź do czasu gramatycznego oraz kontekstu dialogu i treści.Uczeń potrafi się komunikować, rozmawiając na tematy z życia codziennego, takie jak (….) - i robi to płynnie oraz poprawnie, okazyjnie wstrzymując wypowiedź, szukając odpowiedniego wyrażenia. Wzór komentarza: Uczeń bez pomocy lektora komunikuje się z rozmówcą w pełni w języku obcym, często używając złożonych zdań w odpowiedniej formie oraz czasie gramatycznym.Uczeń prawidłowo radzi sobie z komunikacją: płynnie oraz ze spontanicznością, dzięki czemu regularna interakcja w języku obcym jest możliwa bez wysiłku dla każdej ze stron.Uczeń potrafi wyrażać się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie, nawet w najbardziej złożonych sytuacjach. Komentarz Czytanie ze zrozumieniem: Wzór komentarza: Uczeń potrafi zrozumieć tekst pisany głównie w formie wyłaniania znaczenia pojedynczych słów, nie zawsze kontekstu całej treści.Uczeń jest w stanie zrozumieć pojedyncze części tekstu pisanego, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczeń radzi sobie z wyłanianiem głównego i bardzo ogólnego przekazu tekstu pisanego, o bardzo podstawowej formie i treści. Wzór komentarza: Uczeń potrafi wyłonić ogólny przekaz tekstu oraz niektóre szczegóły związane z treścią, pod warunkiem, że forma oraz treści tekstu nie są zawiłe.Uczeń jest w stanie zrozumieć cały tekst, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczeń dobrze radzi sobie z rozumieniem całego tekstu oraz jego kontekstu, pod warunkiem, że tekst nie jest złożony pod kątem treści i formy. Wzór komentarza: Uczeń potrafi zrozumieć główne punkty jasnych i standardowych treści, regularnie spotykanych w domu, szkole, czasie wolnym lub (…)Uczeń jest w stanie zrozumieć umiarkowanie złożony tekst, jego główny przekaz lub wyłonić znaczenie treści z kontekstu.Uczeń z łatwością czyta proste teksty, zawierające bezpośrednie komunikaty - bez interwencji nauczyciela lub dodatkowej pomocy, w postaci wizualnych podpowiedzi. Wzór komentarza: Uczeń potrafi zrozumieć teksty pisane prawie w całości, wyłaniając główne znaczenia oraz pełen kontekst wypowiedzi.Uczeń - z niewielką pomocą - jest w stanie zrozumieć złożone teksty takie jak (….)Uczeń bez większego wysiłku, rozumie teksty o złożonej formie lub treści, okazjonalnie popełniając błędy w ich interpretacji. Wzór komentarza: Uczeń ma dobrze opanowaną interpretację tekstów oraz potrafi z łatwością zrozumieć teksty, takie jak (…..) na poziomie (…….)Uczeń z łatwością czyta i rozumie cały przekaz tekstów o złożonej treści lub formie.Uczeń bez pomocy lub interwencji lektora jest w stanie zrozumieć cały przekaz złożonych tekstów na poziomie (…), jak i szczegóły związane z ich treścią. Komentarz Słuchanie ze zrozumieniem: Wzór komentarza: Uczeń dobrze radzi sobie z rozumieniem tekstu słuchanego lub wypowiedzi, głównie w formie wyłaniania znaczenia pojedynczych słów, nie zawsze kontekstu całej wypowiedzi.Uczeń jest w stanie zrozumieć pojedyncze części mowy lub tekstu słuchanego, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczeń potrafi wyłonić główny i bardzo ogólny przekaz tekstu słuchanego, o bardzo podstawowej formie i tematyce. Wzór komentarza: Uczeń umie zrozumieć główny przekaz wypowiedzi werbalnej oraz niektóre szczegóły związane z treścią, pod warunkiem, że przekaz oraz tematyka nie są złożone.Uczeń potrafi zrozumieć całą wypowiedź lub tekst słuchany, jeżeli zapewnione są podpowiedzi w formie skojarzeń wizualnych lub innych podpowiedzi dodatkowych.Uczeń dobrze radzi sobie z całościowym zrozumieniem podstawowych wypowiedzi, które słyszy. Wzór komentarza: Uczeń jest w stanie samodzielnie zrozumieć wypowiedzi o umiarkowanym stopniu trudności, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno.Uczeń potrafi zrozumieć główne punkty jasnych i standardowych wypowiedzi o znanych sprawach, regularnie spotykanych w domu, szkole, czasie wolnym lub (…)Uczeń bez większego trudu rozumie prosty przekaz lub wypowiedź werbalną - bez dodatkowej pomocy lub podpowiedzi nauczyciela. Wzór komentarza: Uczeń potrafi zrozumieć wypowiedź lub teksty słuchane prawie w całości, wyłaniając główne znaczenia oraz pełen kontekst wypowiedzi.Uczeń - z okazjonalną pomocą lektora - jest w stanie zrozumieć złożone wypowiedzi lub szybką mowę o złożonej treści.Uczeń bez większego wysiłku rozumie mowę o złożonej formie lub tematyce, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe podpowiedzi w formie obrazków, skojarzeń, gestów lub mowy ciała. Wzór komentarza: Uczeń potrafi z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko, co słyszy na poziomie (…)Uczeń bez problemów rozumie cały przekaz wypowiedzi lub tekstu słuchanego o złożonej formie i tematyce takiej jak (…).Uczeń bez pomocy lub interwencji lektora jest w stanie zrozumieć cały przekaz bardzo złożonych wypowiedzi, jak i szczegóły związane z ich treścią lub tematyką. Komentarz Pisanie: Wzór komentarza: Uczeń jest w stanie napisać proste zdania lub pojedyncze wyrażenia o bardzo prostej formie.Uczeń podczas pisania często popełnia błędy w pisowni lub formie (budowie zdań).Uczeń opanował umiejętność pisania krótkich tekstów, składających się z kilku zdań o bardzo prostej i jednolitej formie. Wzór komentarza: Uczeń jest w stanie napisać krótki przekaz składający się z kilku zdań, przeważnie o jednolitej formie.Uczeń ma dobrze opanowane zastosowanie w komunikacji pisemnej, kilku wyrażeń z życia codziennego takich jak (…), przeważnie o jednolitej formie.Uczeń dobrze radzi sobie z wypowiedziami pisemnymi o bardzo prostej formie. Wzór komentarza: Uczeń pisze krótkie teksty składające się z różnych form gramatycznych oraz o zróżnicowanej tematyce, niekiedy popełniając błędy stylistyczne lub gramatyczne.Uczeń jest w stanie odtwórczo napisać…. (prosty list, e-mail, wiadomość, opowiadanie lub………..).*wybór nauczyciela.Uczeń potrafi pisemnie relacjonować wydarzenia, używając różnych form oraz struktur gramatycznych. Wzór komentarza: Uczeń dobrze sobie radzi z pisemnym relacjonowaniem przebiegu wydarzeń, płynnie przedstawiając ich ciąg.Uczeń jest w stanie napisać bardziej złożone treści, takie jak opisywanie przyczyny i skutku czy relacjonowanie wydarzeń, używając różnorodnych form i struktur gramatycznych. Są to treści o obszernej tematyce, takiej jak (...)Uczeń - z niewielką pomocą lub tekstem modelowym* - potrafi napisać zwięzłe treści, takie jak (…) Wzór komentarza: Uczeń bez problemu analizuje takie teksty, jak (…) na poziomie (…) - pod kątem ich treści, formy oraz stylistyki, i na wzór danego tekstu potrafi napisać podobny o tematyce takiej jak (…)Uczeń ma opanowaną umiejętność pisania tekstów formalnych, takich jak (….), używając przy tym słownictwa oraz wyrażeń na poziomie (…)Uczeń jest w stanie napisać ………………(*wpisać rodzaj tekstu), tworząc spójny i klarowny tekst. Komentarz Zasób słownictwa: Wzór komentarza: Uczeń posiada ograniczony zasób słownictwa, składający się głównie z rzeczowników.Uczeń ma ograniczony zasób słownictwa, głównie w zakresie bardzo podstawowych słów, takich jak (….) lub z dziedziny (....)Zasób słownictwa ucznia ograniczony jest głównie do bardzo prostych zwrotów, wyrażających podstawowe informacje, takie jak (…….) Wzór komentarza: Uczeń potrafi (opisać funkcję językową) oraz może zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące ………Uczeń rozumie i stosuje wyrażenia z dnia codziennego, takie jak……………Uczeń stosuje podstawowe wyrażenia, mające na celu zaspokojenie podstawowych potrzeb komunikacyjnych.Uczeń posiada umiarkowany zasób słownictwa, składający się przeważnie z 3 głównych części mowy: rzeczowników, czasowników oraz przymiotników, takich jak… Wzór komentarza: Uczeń w umiarkowanym zakresie potrafi zrozumieć i stosować różne części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik), jak i słownictwo z różnych dziedzin oraz obszarów tematycznych, takich jak(….)Uczeń posiada dostateczny zasób słownictwa z różnych części mowy (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki), potrafi używać czasowników w różnej formie oraz czasie gramatycznym.Uczeń w dostatecznym zakresie używa czasowników, rzeczowników i przymiotników oraz przyimków i zaimków w kontekście. Wzór komentarza: Uczeń ma dobrze opanowane wszystkie 3 podstawowe części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik) oraz w umiarkowanym zakresie potrafi używać przysłówków w odpowiednim kontekście oraz formie gramatycznej.Uczeń potrafi używać wszystkich 4 części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek) oraz niektórych zwrotów lub idiomów w języku obcymUczeń ma dostatecznie opanowane zastosowanie wszystkich części mowy, w szerokim obszarze tematycznym, jak i niektóre wyrażenia nieprzekładające się bezpośrednio na język polski. Wzór komentarza: Uczeń bez problemów rozumie oraz potrafi zastosować wszystkie części mowy w takim obszarze tematycznym, jak (………)Uczeń ma opanowane zastosowanie powiedzeń kolokwialnych, zwrotów sytuacyjnych oraz idiomatycznych, nieprzekładających się bezpośrednio na język polski, oddających rzeczywisty przekaz jedynie w języku obcym.Uczeń posiada znacząco szeroki zasób słownictwa, składający się z leksyki takiej jak (…) Komentarz Gramatyka: Wzór komentarza: Uczeń potrafi ułożyć zdania o bardzo prostej formie, okazjonalnie tworząc zdania niepełne lub niepoprawne.Uczeń układa bardzo podstawowe zdania o jednolitej formie, składające się głównie z podmiotu oraz czasownika.Uczeń miewa problemy z odmianą czasowników przez osobę. Używa jednolitej formy, nie zawsze adekwatnej do kontekstu i treści. Wzór komentarza: Uczeń potrafi samodzielnie budować zdania, okazjonalnie popełniając błędy w formie.Uczeń buduje wypowiedzi składające się głównie z podmiotu oraz czasownika lub przymiotnika.Uczeń jest w stanie stworzyć podstawową wypowiedź o charakterze (…), głównie w obrębie tematycznym takim jak (….)Uczeń miewa problemy z poprawną budową zdań oraz formą gramatyczną. Wzór komentarza: Uczeń bez pomocy lektora potrafi poprawnie budować podstawowe zdania, składające się z (…) oraz informacji dodatkowych, takich jak ……….Uczeń, popełniając okazjonalne błędy, potrafi zbudować krótką wypowiedź, jednak o jednolitej formie oraz umiarkowanie zróżnicowanych czasach gramatycznych.Uczeń buduje średnio złożone zdania, przeważnie trzymając się jednej lub dwóch form. Wzór komentarza: Uczeń potrafi budować złożone zdania, uwzględniając wszystkie 4 części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik,przysłówek).Uczeń jest w stanie stworzyć złożoną wypowiedź składającą się z form (…), oraz używając kilku czasów gramatycznych, takich jak (…)Uczeń potrafi budować złożone zdania, często dwuczłonowe, o zróżnicowanej formie, przedstawiając ciąg treści, przyczynę i skutek, włączając spójniki itp.Uczeń opanował formy gramatyczne pełniące funkcje językowe, takie jak (….) Wzór komentarza: Uczeń bez większego wysiłku potrafi używać większości form oraz czasów gramatycznych, takich jak (…), okazjonalnie lub w ogóle nie popełniając przy tym błędów poprawności językowej.Uczeń bez problemu tworzy złożone wypowiedzi, stosując wszystkie części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek), większość form gramatycznych, przekazując złożone treści lub informacje.Uczeń jest w stanie spontanicznie i bez zastanowienia stosować zaawansowane formy oraz gramatykę na poziomie (…), nie naruszając przy tym płynności językowej. Komentarz Motywacja/współpraca: Wzór komentarza: Uczniowi wyraźnie brak motywacji do nauki języka obcego, rzadko reaguje również na bodźce motywacyjne.Uczeń - pomimo licznych prób motywowania - nie wykazuje inicjatywy do uczestnictwa w zajęciach.Uczeń przejawia nikłe chęci do współpracy z grupą oraz nauczycielem. Wzór komentarza: Uczeń współdziała w prosty sposób, pod warunkiem, że otrzymuje częste bodźce motywacyjne.Uczeń bierze bierny udział w zajęciach, udzielając się sporadycznie.Okazjonalnie uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach, pod warunkiem, że zadania, które dostaje, są proste oraz przewidywalne. Wzór komentarza: Uczeń bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.Przez większość czasu uczeń jest zaangażowany podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w nich.Uczeń bierze czynny udział w zajęciach oraz pozytywnie reaguje na próby motywacji zewnętrznej, nie okazuje jednak motywacji wewnętrznej do nauki języka obcego. Wzór komentarza: Uczeń jest wystarczająco zmotywowany do nauki, aby w pełni skorzystać z zajęć, bez dodatkowej ingerencji lektora prowadzącego.Uczeń bierze czynny udział w zajęciach, często udzielając się oraz wykazując inicjatywę oraz zaangażowanie.Niezależnie od formy zadań lub aktywności, uczeń przejawia chęci do udziału w zajęciach. Wzór komentarza: Uczeń przejawia widoczną motywację wewnętrzną do nauki oraz nie potrzebuje dodatkowej motywacji ze strony nauczyciela lub pozostałych uczestników kursu.Uczeń przejawia wyjątkową motywację oraz udziela się w zajęciach, okazując przy tym wyjątkowe zaangażowanie w treści kursu oraz dynamikę całej grupy.Uczeń jest wyraźnie zmotywowany do udziału w zajęciach, a przy tym w angażujący sposób motywuje pozostałych uczestników. Komentarz Wymowa: Wzór komentarza: Uczeń często popełnia błędy w wymowie.Sposób wymowy słów przez ucznia czyni wypowiedź niezrozumiałą dla słuchaczy.Uczeń miewa problemy z wymową podstawowych słów lub wyrażeń. Wzór komentarza: Uczeń popełnia częste błędy w wymowie, czyniąc wypowiedź trudną do zrozumienia.Sposób wymowy ucznia jest często niezrozumiały dla rozmówcy, przez co komunikacja między słuchaczami jest utrudniona.Uczeń potrafi wymówić słowa poprawnie, pod warunkiem, że otrzyma wzór wymowy od nauczyciela. Wzór komentarza: Uczeń wymawia słowa w sposób zrozumiały, jednak daleki od oryginalnej wymowy typowego modelu języka amerykańskiego lub brytyjskiego.Uczeń formułuje wypowiedź w sposób zrozumiały oraz klarowny odnośnie do wymowy. Wzór komentarza: Uczeń wymawia słowa w sposób zrozumiały, czyniąc komunikację między słuchaczami bardzo płynną.Błędy w wymowie pojawiają się sporadycznie, przy czym uczeń wymawia słowa w sposób bardzo klarowny.Uczeń nie miewa trudności z wymową oraz ma dobrze opanowaną zgodność pisowni wyrazów z ich wymową. Wzór komentarza: Uczeń podczas komunikacji wymawia słowa w sposób bezbłędny oraz komunikuje się przy tym bardzo płynnie.Wymowa ucznia jest prawidłowa, zrozumiała oraz klarowna.Uczeń wysławia się w sposób klarowny oraz zrozumiały dla rozmówcy, bez konieczności powtarzania wypowiedzi, zna również zgodność pisowni z wymową leksyki na poziomie (…) Komentarz SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z … Dla każdego ucznia wskaż, w czym jest szczególnie dobry - „Szczególnie dobrze radzi sobie z”. Specjalnością może być dział matematyki (np. geometria, rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka, logika itd.), zagadnienie (np. ułamki) lub sposób pracy (szybko rachuje w pamięci, jest bardzo dobry w zagadkach logicznych). UWAGI WŁASNE „Uwagi własne” -powinieneś dodać komentarz od siebie. To pole nie jest obowiązkowe, ale mile widziane i bardzo potrzebne! Każdy Rodzic lubi przeczytać coś szczególnego o swoim dziecku. Wystarczy choć jedno zdanie od siebie. Tutaj NIE narzekamy na zachowanie dzieci. Wydrukowany RAPORT POSTĘPÓW podpisujesz i rozdajesz RODZICOM po zajęciach w ostatnim miesiącu zajęć. Gdy dzieci przychodzą same na zajęcia, PPU wręczasz dziecku z prośbą o przekazanie rodzicom. Uwaga! Jeśli masz wybitną jednostkę pod względem wiedzy lub zachowania (wybitną w górę lub w dół) możesz zaproponować opis całkowicie przygotowany przez siebie. EWALUATOR ANGIELSKI – DZIEWCZYNKI Angielski od 7 do 13 lat Rok szkolny Nauczyciel Uczeń Poziom Email Komunikacja: Wzór komentarza: Uczennica potrafi komunikować się za pomocą pojedynczego słownictwa, nie zawsze spójnego z kontekstem dialogu, popełniając błędy w znaczeniu lub wymowie słownictwa.Uczennica jest w stanie komunikować się w języku angielskim, używając głównie pojedynczych słów lub krótkich wyrażeń, nie zawsze oddających kontekst całej wypowiedzi.Uczennica komunikuje się w języku angielskim głównie z pomocą nauczyciela, tworząc przy tym bardzo proste wypowiedzi. Wzór komentarza: Uczennica potrafi odpowiadać na przekazywane ustnie treści, pod warunkiem, że otrzyma pomoc ze strony nauczyciela w postaci interpretacji treści, lub formułowania wypowiedzi.Uczennica - z okazjonalną pomocą lektora - umie się komunikować, używając niepełnych i nie zawsze poprawnych zdań.Komunikacja werbalna w języku obcym ograniczona jest do przekazu prostych treści, dotyczących głównie podstawowych informacji o …. Wzór komentarza: Uczennica umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące ….Uczennica - bez większej pomocy lektora - komunikuje się w języku obcym, używając podstawowych zdań, przeważnie o jednolitej formie, nie odmieniając czasowników przez osobę oraz nie dostosowując czasów gramatycznych do kontekstu rozmowy.Uczennica dobrze sobie radzi z komunikacją w prostych i rutynowych zadaniach, wymagających prostej i bezpośredniej wymiany informacji. Wzór komentarza: Uczennica jest w stanie komunikować się w języku angielskim na poziomie (…), używając pełnych zdań w odpowiedniej formie.Uczennica - z niewielką pomocą lektora - komunikuje się, używając poprawnych zdań, niekiedy złożonych, dostosowując wypowiedź do czasu gramatycznego oraz kontekstu dialogu i treści.Uczennica potrafi komunikować się, rozmawiając na tematy z życia codziennego, takie jak (….) - i robi to płynnie oraz poprawnie, okazyjnie wstrzymując wypowiedź, szukając odpowiedniego wyrażenia. Wzór komentarza: Uczennica bez pomocy lektora komunikuje się z rozmówcą w pełni w języku obcym, często używając złożonych zdań, w odpowiedniej formie oraz czasie gramatycznym.Uczennica prawidłowo radzi sobie z komunikacją: płynnie oraz ze spontanicznością, dzięki czemu regularna interakcja w języku obcym jest możliwa bez wysiłku dla każdej ze stron.Uczennica potrafi wyrażać się spontanicznie, bardzo płynnie i precyzyjnie, nawet w najbardziej złożonych sytuacjach. Komentarz Czytanie ze zrozumieniem: Wzór komentarza: Uczennica potrafi zrozumieć tekst pisany głównie w formie wyłaniania znaczenia pojedynczych słów, nie zawsze kontekstu całej treści.Uczennica jest w stanie zrozumieć pojedyncze części tekstu pisanego, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczennica radzi sobie z wyłanianiem głównego i bardzo ogólnego przekazu tekstu pisanego, o bardzo podstawowej formie i treści. Wzór komentarza: Uczennica potrafi wyłonić ogólny przekaz tekstu oraz niektóre szczegóły związane z treścią, pod warunkiem, że forma oraz treści tekstu nie są zawiłe.Uczennica jest w stanie zrozumieć cały tekst, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczennica dobrze radzi sobie z rozumieniem całego tekstu oraz jego kontekstu, pod warunkiem, że tekst nie jest złożony pod kątem treści i formy. Wzór komentarza: Uczennica potrafi zrozumieć główne punkty jasnych i standardowych treści, regularnie spotykanych w domu, szkole, czasie wolnym lub (…)Uczennica jest w stanie zrozumieć umiarkowanie złożony tekst, jego główny przekaz lub wyłonić znaczenie treści z kontekstu.Uczennica z łatwością czyta proste teksty, zawierające bezpośrednie komunikaty - bez interwencji nauczyciela lub dodatkowej pomocy, w postaci wizualnych podpowiedzi. Wzór komentarza: Uczennica potrafi zrozumieć teksty pisane prawie w całości, wyłaniając główne znaczenia oraz pełen kontekst wypowiedzi.Uczennica - z niewielką pomocą - jest w stanie zrozumieć złożone teksty, takie jak (….)Uczennica bez większego wysiłku rozumie teksty o złożonej formie lub treści, okazjonalnie popełniając błędy w ich interpretacji. Wzór komentarza: Uczennica ma dobrze opanowaną interpretację tekstów oraz potrafi z łatwością zrozumieć teksty, takie jak (…..) na poziomie (…….)Uczennica z łatwością czyta i rozumie cały przekaz tekstów o złożonej treści lub formie.Uczennica bez pomocy lub interwencji lektora jest w stanie zrozumieć cały przekaz złożonych tekstów na poziomie (…), jak i szczegóły związane z ich treścią. Komentarz Słuchanie ze zrozumieniem: Wzór komentarza: Uczennica dobrze radzi sobie z rozumieniem tekstu słuchanego lub wypowiedzi, głównie w formie wyłaniania znaczenia pojedynczych słów, nie zawsze kontekstu całej wypowiedzi.Uczennica jest w stanie zrozumieć pojedyncze części mowy lub tekstu słuchanego, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe bodźce lub skojarzenia, np. w formie obrazków lub podpowiedzi.Uczennica potrafi wyłonić główny i bardzo ogólny przekaz tekstu słuchanego, o bardzo podstawowej formie i tematyce. Wzór komentarza: Uczennica umie zrozumieć główny przekaz wypowiedzi werbalnej oraz niektóre szczegóły związane z treścią, pod warunkiem, że przekaz oraz tematyka nie są złożone.Uczennica potrafi zrozumieć całą wypowiedź lub tekst słuchany, jeżeli zapewnione są podpowiedzi w formie skojarzeń wizualnych lub innych podpowiedzi dodatkowych.Uczennica dobrze radzi sobie z całościowym zrozumieniem podstawowych wypowiedzi, które słyszy. Wzór komentarza: Uczennica jest w stanie samodzielnie zrozumieć wypowiedzi o umiarkowanym stopniu trudności, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno.Uczennica potrafi zrozumieć główne punkty jasnych i standardowych wypowiedzi o znanych sprawach, regularnie spotykanych w domu, szkole, czasie wolnym lub (…)Uczennica bez większego trudu rozumie prosty przekaz lub wypowiedź werbalną - bez dodatkowej pomocy lub podpowiedzi nauczyciela. Wzór komentarza: Uczennica potrafi zrozumieć wypowiedź lub teksty słuchane prawie w całości, wyłaniając główne znaczenia oraz pełen kontekst wypowiedzi.Uczennica - z okazjonalną pomocą lektora - jest w stanie zrozumieć złożone wypowiedzi lub szybką mowę o złożonej treści.Uczennica bez większego wysiłku rozumie mowę o złożonej formie lub tematyce, pod warunkiem, że zapewnione są dodatkowe podpowiedzi w formie obrazków, skojarzeń, gestów lub mowy ciała. Wzór komentarza: Uczennica potrafi z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko co słyszy na poziomie (…)Uczennica bez problemów rozumie cały przekaz wypowiedzi lub tekstu słuchanego o złożonej formie i tematyce takiej jak (…)Uczennica bez pomocy lub interwencji lektora jest w stanie zrozumieć cały przekaz bardzo złożonych wypowiedzi, jak i szczegóły związane z ich treścią lub tematyką. Komentarz Pisanie: Wzór komentarza: Uczennica jest w stanie napisać proste zdania lub pojedyncze wyrażenia o bardzo prostej formie.Uczennica podczas pisania często popełnia błędy w pisowni lub formie (budowie zdań).Uczennica opanowała umiejętność pisania krótkich tekstów, składających się z kilku zdań o bardzo prostej i jednolitej formie. Wzór komentarza: Uczennica jest w stanie napisać krótki przekaz składający się z kilku zdań, przeważnie o jednolitej formie.Uczennica ma dobrze opanowane zastosowanie w komunikacji pisemnej, kilku wyrażeń z życia codziennego takich jak (…), przeważnie o jednolitej formie.Uczennica dobrze radzi sobie z wypowiedziami pisemnymi o bardzo prostej formie. Wzór komentarza: Uczennica pisze krótkie teksty, składające się z różnych form gramatycznych oraz o zróżnicowanej tematyce, niekiedy popełniając błędy stylistyczne lub gramatyczne.Uczennica jest w stanie odtwórczo napisać…. (prosty list, e-mail, wiadomość, opowiadanie lub………..).*wybór nauczycielaUczennica potrafi pisemnie relacjonować wydarzenia, używając różnych form oraz struktur gramatycznych. Wzór komentarza: Uczennica dobrze radzi sobie z pisemnym relacjonowaniem przebiegu wydarzeń, płynnie przedstawiając ich ciąg.Uczennica jest w stanie napisać bardziej złożone treści, takie jak opisywanie przyczyny i skutku czy relacjonowanie wydarzeń, używając różnorodnych form i struktur gramatycznych. Są to treści o obszernej tematyce, takiej jak (...)Uczennica - z niewielką pomocą lub tekstem modelowym* - potrafi napisać zwięzłe treści, takie jak (…) Wzór komentarza: Uczennica bez problemu analizuje takie teksty, jak (…) na poziomie (…) - pod kątem ich treści, formy oraz stylistyki, i na wzór danego tekstu potrafi napisać podobny o tematyce takiej jak (…)Uczennica ma opanowaną umiejętność pisania tekstów formalnych, takich jak (….), używając przy tym słownictwa oraz wyrażeń na poziomie (…)Uczennica jest w stanie napisać ………………(*wpisać rodzaj tekstu), tworząc spójny i klarowny tekst. Komentarz Zasób słownictwa: Wzór komentarza: Uczennica posiada ograniczony zasób słownictwa, składający się głównie z rzeczowników.Uczennica ma ograniczony zasób słownictwa, głównie w zakresie bardzo podstawowych słów, takich jak (….) lub z dziedziny (....)Zasób słownictwa uczennicy ograniczony jest głównie do bardzo prostych zwrotów, wyrażających podstawowe informacje, takie jak (…….) Wzór komentarza: Uczennica potrafi (opisać funkcję językową) oraz może zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące ………Uczennica rozumie i stosuje wyrażenia z dnia codziennego, takie jak……………Uczennica stosuje podstawowe wyrażenia, mające na celu zaspokojenie podstawowych potrzeb komunikacyjnych.Uczennica posiada umiarkowany zasób słownictwa, składający się przeważnie z 3 głównych części mowy: rzeczowników, czasowników oraz przymiotników, takich jak… Wzór komentarza: Uczennica w umiarkowanym zakresie potrafi zrozumieć i stosować różne części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik), jak i słownictwo z różnych dziedzin oraz obszarów tematycznych, takich jak (….)Uczennica posiada dostateczny zasób słownictwa z różnych części mowy (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki), potrafi używać czasowników w różnej formie oraz czasie gramatycznym.Uczennica w dostatecznym zakresie używa czasowników, rzeczowników i przymiotników oraz przyimków i zaimków w kontekście. Wzór komentarza: Uczennica ma dobrze opanowane wszystkie 3 podstawowe części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik) oraz w umiarkowanym zakresie potrafi używać przysłówków w odpowiednim kontekście oraz formie gramatycznej.Uczennica potrafi używać wszystkich 4 części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek) oraz niektórych zwrotów lub idiomów w języku obcym.Uczennica ma dostatecznie opanowane zastosowanie wszystkich części mowy, w szerokim obszarze tematycznym, jak i niektóre wyrażenia nieprzekładające się bezpośrednio na język polski. Wzór komentarza: Uczennica bez problemów rozumie oraz potrafi zastosować wszystkie części mowy w takim obszarze tematycznym, jak (………)Uczennica ma opanowane zastosowanie powiedzeń kolokwialnych, zwrotów sytuacyjnych oraz idiomatycznych, nieprzekładających się bezpośrednio na język polski, oddających rzeczywisty przekaz jedynie w języku obcym.Uczennica posiada znacząco szeroki zasób słownictwa, składający się z leksyki takiej jak (…) Komentarz Gramatyka: Wzór komentarza: Uczennica potrafi ułożyć zdania o bardzo prostej formie, okazjonalnie tworząc zdania niepełne lub niepoprawne.Uczennica układa bardzo podstawowe zdania o jednolitej formie, składające się głównie z podmiotu oraz czasownika.Uczennica miewa problemy z odmianą czasowników przez osobę. Używa jednolitej formy, nie zawsze adekwatnej do kontekstu i treści. Wzór komentarza: Uczennica potrafi samodzielnie budować zdania, okazjonalnie popełniając błędy w formie.Uczennica buduje wypowiedzi składające się głównie z podmiotu oraz czasownika lub przymiotnika.Uczennica jest w stanie stworzyć podstawową wypowiedź o charakterze (…), głównie w obrębie tematycznym takim jak (….)Uczennica miewa problemy z poprawną budową zdań oraz formą gramatyczną. Wzór komentarza: Uczennica bez pomocy lektora potrafi poprawnie budować podstawowe zdania, składające się z (…) oraz informacji dodatkowych, takich jak ………Uczennica, popełniając okazjonalne błędy, potrafi zbudować krótką wypowiedź, jednak o jednolitej formie oraz umiarkowanie zróżnicowanych czasach gramatycznych.Uczennica buduje średnio złożone zdania, przeważnie trzymając się jednej lub dwóch form. Wzór komentarza: Uczennica potrafi budować złożone zdania, uwzględniając wszystkie 4 części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek).Uczennica jest w stanie stworzyć złożoną wypowiedź składającą się z form (…), oraz używając kilku czasów gramatycznych, takich jak (…)Uczennica potrafi budować złożone zdania, często dwuczłonowe, o zróżnicowanej formie, przedstawiając ciąg treści, przyczynę i skutek, włączając spójniki itp.Uczennica opanowała formy gramatyczne pełniące funkcje językowe, takie jak (….) Wzór komentarza: Uczennica bez większego wysiłku potrafi używać większości form oraz czasów gramatycznych, takich jak (…), okazjonalnie lub w ogóle nie popełniając przy tym błędów poprawności językowej.Uczennica bez problemu tworzy złożone wypowiedzi, stosując wszystkie części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek) oraz większość form gramatycznych, przekazując złożone treści lub informacje.Uczennica jest w stanie spontanicznie i bez zastanowienia stosować zaawansowane formy oraz gramatykę na poziomie (…), nie naruszając przy tym płynności językowej. Komentarz Motywacja/współpraca: Wzór komentarza: Uczennicy wyraźnie brakuje motywacji do nauki języka obcego oraz rzadko reaguje na bodźce motywacyjne.Uczennica - pomimo licznych prób motywowania - nie wykazuje inicjatywy do uczestnictwa w zajęciach.Uczennica przejawia nikłe chęci do współpracy z grupą oraz nauczycielem. Wzór komentarza: Uczennica współdziała w prosty sposób, pod warunkiem, że otrzymuje częste bodźce motywacyjne.Uczennica bierze bierny udział w zajęciach, udzielając się sporadycznie.Okazjonalnie uczennica aktywnie uczestniczy w zajęciach, pod warunkiem, że zadania, które dostaje, są proste oraz przewidywalne. Wzór komentarza: Uczennica bierze czynny udział w zajęciach, pod warunkiem, że stosowane są techniki motywacyjne oraz zapewniane są bodźce motywacji zewnętrznej.Przez większość czasu uczennica jest zaangażowana podczas zajęć, okazjonalnie przejawiając niechęć do udziału w nich.Uczennica bierze czynny udział w zajęciach oraz pozytywnie reaguje na próby motywacji zewnętrznej, nie okazuje jednak motywacji wewnętrznej do nauki języka obcego. Wzór komentarza: Uczennica jest wystarczająco zmotywowana do nauki, aby w pełni skorzystać z zajęć, bez dodatkowej ingerencji lektora prowadzącego.Uczennica bierze czynny udział w zajęciach, często udzielając się oraz wykazując inicjatywę oraz zaangażowanie.Niezależnie od formy zadań lub aktywności, uczennica przejawia chęci do udziału w zajęciach. Wzór komentarza: Uczennica przejawia widoczną motywację wewnętrzną do nauki oraz nie potrzebuje dodatkowej motywacji ze strony nauczyciela lub pozostałych uczestników kursu.Uczennica przejawia wyjątkową motywację oraz udziela się na zajęciach, okazując przy tym wyjątkowe zaangażowanie w treści kursu oraz dynamikę całej grupy.Uczennica jest wyraźnie zmotywowana do udziału w zajęciach, a przy tym w angażujący sposób motywuje pozostałych uczestników. Komentarz Wymowa: Wzór komentarza: Uczennica często popełnia błędy w wymowie.Sposób wymowy słów przez uczennicę czyni wypowiedź niezrozumiałą dla słuchaczy.Uczennica miewa problemy z wymową podstawowych słów lub wyrażeń. Wzór komentarza: Uczennica popełnia częste błędy w wymowie, czyniąc wypowiedź trudną do zrozumienia.Sposób wymowy uczennicy jest często niezrozumiały dla rozmówcy, przez co komunikacja między słuchaczami jest utrudniona.Uczennica potrafi wymówić słowa poprawnie, pod warunkiem, że otrzyma wzór wymowy od nauczyciela. Wzór komentarza: Uczennica wymawia słowa w sposób zrozumiały, jednak daleki od oryginalnej wymowy typowego modelu języka amerykańskiego lub brytyjskiego.Uczennica formułuje wypowiedź w sposób zrozumiały oraz klarowny odnośnie do wymowy. Wzór komentarza: Uczennica wymawia słowa w sposób zrozumiały, czyniąc komunikację między słuchaczami bardzo płynną.Błędy w wymowie pojawiają się sporadycznie, przy czym uczennica wymawia słowa w sposób bardzo klarowny.Uczennica nie miewa trudności z wymową oraz ma dobrze opanowaną zgodność pisowni wyrazów. Wzór komentarza: Podczas komunikacji uczennica wymawia słowa w sposób bezbłędny oraz komunikuje się przy tym bardzo płynnie.Wymowa uczennicy jest prawidłowa, zrozumiała oraz klarowna.Uczennica wysławia się w sposób klarowny oraz zrozumiały dla rozmówcy, bez konieczności powtarzania wypowiedzi, zna również zgodność pisowni z wymową leksyki na poziomie (…) Komentarz SZCZEGÓLNIE DOBRZE RADZI SOBIE Z … Dla każdego ucznia wskaż, w czym jest szczególnie dobry - „Szczególnie dobrze radzi sobie z”. Specjalnością może być dział matematyki (np. geometria, rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka, logika itd.), zagadnienie (np. ułamki) lub sposób pracy (szybko rachuje w pamięci, jest bardzo dobry w zagadkach logicznych). UWAGI WŁASNE „Uwagi własne” -powinieneś dodać komentarz od siebie. To pole nie jest obowiązkowe, ale mile widziane i bardzo potrzebne! Każdy Rodzic lubi przeczytać coś szczególnego o swoim dziecku. Wystarczy choć jedno zdanie od siebie. Tutaj NIE narzekamy na zachowanie dzieci. Wydrukowany RAPORT POSTĘPÓW podpisujesz i rozdajesz RODZICOM po zajęciach w ostatnim miesiącu zajęć. Gdy dzieci przychodzą same na zajęcia, PPU wręczasz dziecku z prośbą o przekazanie rodzicom. Uwaga! Jeśli masz wybitną jednostkę pod względem wiedzy lub zachowania (wybitną w górę lub w dół) możesz zaproponować opis całkowicie przygotowany przez siebie.