Matematyka







    Uczeń uczestniczy w zajęciach, choć zdarza się, że brakuje mu zapału. Zazwyczaj interesuje się omawianymi tematami. Podczas pracy w grupie podejmuje nowe wyzwaniaUczeń bierze czynny udział w zajęciach, choć czasem potrzebuje motywacji ze strony nauczyciela. Zwykle łatwo go zaangażować w omawiane zagadnienia. W pracy w grupie chętnie podejmuje nowe wyzwania. Łatwo udziela mu się zaangażowanie i zainteresowanie od innychUczeń zawsze wykazuje duże zainteresowanie i chęć do pracy na zajęciach. Do pracy nad zadaniami podchodzi z entuzjazmem. Jest zawsze gotowy na nowe wyzwania. Angażuje się w rozwiązania problemów matematycznych co sprawia, że zaraża do pracy innych


    Uczniowi zdarza się zniechęcać, gdy podczas rozwiązywania zadania pojawią się trudności, jednak z pomocą nauczyciela pokonuje jeUczeń zazwyczaj w swojej pracy jest systematyczny. Odpowiednio motywowany z zapałem szuka rozwiązańW rozwiązywaniu zadań/problemów, uczeń jest bardzo wytrwały i systematyczny. Trudne zadania nie zniechęcają, a wręcz motywują do dalszej pracy


    Uczeń – ukierunkowany przez nauczyciela – odnajduje zależności w omawianych zadaniach. Zazwyczaj skupia się na pomysłach proponowanych przez kolegów, nie próbuje znaleźć własnych rozwiązańUczeń aktywnie uczestniczy i wyciąga wnioski podczas omawianych zagadnień matematycznych. Zdarza się, że nie ma pewności co do swoich rozwiązań, choć zazwyczaj są one prawidłowe. Czasami potrzebuje naprowadzenia kolegów i wskazówki nauczyciela. Myśli logicznieUczeń jest bystry w dostrzeganiu zależności i formułowaniu wniosków. Jeżeli jest pewien swoich rozwiązań, potrafi do nich przekonać innych. Wykazuje zdolności dotyczące logicznego myślenia


    Uczeń lubi pracować indywidualnie – zachęcony przez nauczyciela angażuje się do pracy w grupieUczeń lubi pracę zespołową, choć zdarza się, że z niektórymi współpracuje niechętnie. Inni uczniowie lubią z nim współpracować. Zazwyczaj odnajduje się w pracy grupowej, choć czasem potrzebuje odpowiedniej motywacjiUczeń efektywnie i z zaangażowaniem pracuje w każdej grupie. Bardzo chętnie współpracuje z innymi uczniami, pomaga im w rozwiązywaniu trudniejszych zagadnień matematycznych. Bez problemu współpracuje w każdej grupie


    Uczeń w wybranym zakresie rozwinął swoje umiejętności matematyczne. Uczy się czerpać satysfakcję z rozwiązywania problemów matematycznychUczeń stale rozwija się pod względem samodzielności przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Zdobycie nowych umiejętności i wykorzystanie ich przynosi mu satysfakcjęUczeń zręcznie potrafi dostosować poznane metody do rozwiązywania nowych problemów. Wyraźnie widać rozwój umiejętności logicznego rozumowania i intuicji matematycznej. Stale czerpie dużo satysfakcji z szybkiego znajdowania prawidłowych rozwiązań

    Wpisujemy proponowany poziomu nauki na kolejny rok szkolny. Dla większości dzieci będzie to kolejny poziom wg naszej ścieżki, czyli po ALFA jest BETA, po BETA jest GAMMA itd. Ścieżka jest rozpisana poniżej.

    Dla osób wybitnych możesz zaproponować przeskoczenie grupy, np. dla osoby z DELTY -proponujesz KAPPA. Powinny to być jednak wyjątki zarezerwowane dla szczególnych osób. Dla osób bardzo słabo radzących sobie z materiałem, taka informacja musi być poprzedzona rozmową z rodzicem. Nie powinniśmy rodziców zaskakiwać takimi uwagami w raporcie

    Dla każdego ucznia wskaż, w czym jest szczególnie dobry - „Szczególnie dobrze radzi sobie z”. Specjalnością może być dział matematyki (np. geometria, rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka, logika itd.), zagadnienie (np. ułamki) lub sposób pracy (szybko rachuje w pamięci, jest bardzo dobry w zagadkach logicznych).

    „Uwagi własne” -powinieneś dodać komentarz od siebie. To pole nie jest obowiązkowe, ale mile widziane i bardzo potrzebne! Każdy Rodzic lubi przeczytać coś szczególnego o swoim dziecku. Wystarczy choć jedno zdanie od siebie. Tutaj NIE narzekamy na zachowanie dzieci.

    Wydrukowany RAPORT POSTĘPÓW podpisujesz i rozdajesz RODZICOM po zajęciach w ostatnim miesiącu zajęć. Gdy dzieci przychodzą same na zajęcia, PPU wręczasz dziecku z prośbą o przekazanie rodzicom.

    Uwaga! Jeśli masz wybitną jednostkę pod względem wiedzy lub zachowania (wybitną w górę lub w dół) możesz zaproponować opis całkowicie przygotowany przez siebie.

      Matematyka







      Uczennica uczestniczy w zajęciach, choć zdarza się, że brakuje jej zapału. Zazwyczaj interesuje się omawianymi tematami. Podczas pracy w grupie podejmuje nowe wyzwaniaUczennica bierze czynny udział w zajęciach, choć czasem potrzebuje motywacji ze strony nauczyciela. Zwykle łatwo ją zaangażować w omawiane zagadnienia. W pracy w grupie chętnie podejmuje nowe wyzwania. Łatwo udziela się jej zaangażowanie i zainteresowanie od innychUczennica zawsze wykazuje duże zainteresowanie i chęć do pracy na zajęciach. Do pracy nad zadaniami podchodzi z entuzjazmem. Jest zawsze gotowa na nowe wyzwania. Angażuje się w rozwiązania problemów matematycznych, co sprawia, że zaraża do pracy innych


      Uczennicy zdarza się zniechęcać, gdy podczas rozwiązywania zadania pojawią się trudności, jednak z pomocą nauczyciela pokonuje jeUczennica zazwyczaj w swojej pracy jest systematyczna. Odpowiednio motywowana z zapałem szuka rozwiązańW rozwiązywaniu zadań/problemów uczennica jest bardzo wytrwała i systematyczna. Trudne zadania nie zniechęcają, a wręcz motywują ją do dalszej pracy


      Uczennica – ukierunkowana przez nauczyciela – odnajduje zależności w omawianych zadaniach. Zazwyczaj skupia się na pomysłach proponowanych przez kolegów, nie próbuje znaleźć własnych rozwiązańUczennica aktywnie uczestniczy i wyciąga wnioski podczas omawianych zagadnień matematycznych. Zdarza się, że nie ma pewności co do swoich rozwiązań, choć zazwyczaj są one prawidłowe. Czasami potrzebuje naprowadzenia kolegów i wskazówki nauczyciela. Myśli logicznieUczennica jest bystra w dostrzeganiu zależności i formułowaniu wniosków. Jeżeli jest pewna swoich rozwiązań, potrafi do nich przekonać innych. Wykazuje zdolności dotyczące logicznego myślenia


      Uczennica lubi pracować indywidualnie – zachęcona przez nauczyciela angażuje się do pracy w grupieUczennica lubi pracę zespołową, choć zdarza się, że z niektórymi współpracuje niechętnie. Inni uczniowie lubią z nią współpracować. Zazwyczaj dobrze odnajduje się w pracy grupowej, choć czasem potrzebuje odpowiedniej motywacjiUczennica efektywnie i z zaangażowaniem pracuje w każdej grupie. Bardzo chętnie współpracuje z innymi uczniami, pomaga im w rozwiązywaniu trudniejszych zagadnień matematycznych. Bez problemu współpracuje w każdej grupie


      Uczennica w wybranym zakresie rozwinęła swoje umiejętności matematyczne. Uczy się czerpać satysfakcję z rozwiązywania problemów matematycznychUczennica stale rozwija się pod względem samodzielności przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Zdobycie nowych umiejętności i wykorzystanie ich przynosi jej satysfakcjęUczennica zręcznie potrafi dostosować poznane metody do rozwiązywania nowych problemów. Wyraźnie widać rozwój umiejętności logicznego rozumowania i intuicji matematycznej. Stale czerpie dużo satysfakcji z szybkiego znajdowania prawidłowych rozwiązań

      Wpisujemy proponowany poziomu nauki na kolejny rok szkolny. Dla większości dzieci będzie to kolejny poziom wg naszej ścieżki, czyli po ALFA jest BETA, po BETA jest GAMMA itd. Ścieżka jest rozpisana poniżej.

      Dla osób wybitnych możesz zaproponować przeskoczenie grupy, np. dla osoby z DELTY -proponujesz KAPPA. Powinny to być jednak wyjątki zarezerwowane dla szczególnych osób. Dla osób bardzo słabo radzących sobie z materiałem, taka informacja musi być poprzedzona rozmową z rodzicem. Nie powinniśmy rodziców zaskakiwać takimi uwagami w raporcie

      Dla każdego ucznia wskaż, w czym jest szczególnie dobry - „Szczególnie dobrze radzi sobie z”. Specjalnością może być dział matematyki (np. geometria, rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka, logika itd.), zagadnienie (np. ułamki) lub sposób pracy (szybko rachuje w pamięci, jest bardzo dobry w zagadkach logicznych).

      „Uwagi własne” -powinieneś dodać komentarz od siebie. To pole nie jest obowiązkowe, ale mile widziane i bardzo potrzebne! Każdy Rodzic lubi przeczytać coś szczególnego o swoim dziecku. Wystarczy choć jedno zdanie od siebie. Tutaj NIE narzekamy na zachowanie dzieci.

      Wydrukowany RAPORT POSTĘPÓW podpisujesz i rozdajesz RODZICOM po zajęciach w ostatnim miesiącu zajęć. Gdy dzieci przychodzą same na zajęcia, PPU wręczasz dziecku z prośbą o przekazanie rodzicom.

      Uwaga! Jeśli masz wybitną jednostkę pod względem wiedzy lub zachowania (wybitną w górę lub w dół) możesz zaproponować opis całkowicie przygotowany przez siebie.